Învățătoarea Neli Popoveniuc i-a provocat pe părinții elevilor săi din clasa a IV-a la o ședință altfel, în care au discutat, într-o atmosferă relaxată, problemele de la clasă, dar au avut și un moment în care s-au distrat: au dansat și au ținut ritmul cu ajutorul ustensilelor de bucătărie.
Neli Popoveniuc, învățătoare la Şcoala Gimnazială ”Ion Creangă’’ din Bacău, a ales o metodă nonformală pentru a desfășura ședința cu părinții: ”Cafeneaua publică”.
”Am transformat ședința cu părinții, cea clasică, rigidă, într-o întâlnire plăcută. A fost o ședință organizată într-o altă formă, în care am avut și un moment recreativ, ritmic, distractiv”, spune învățătoarea.
Dascălul a organizat altfel ședința cu părinții pentru că a dorit ”o atmosferă mai relaxată”.
”Sunt părinți timizi care nu iau cuvântul niciodată. M-am gândit că, în cadrul unei ”cafenele”, posibilitatea de a interacționa este mai mare. Și chiar așa a și fost. Mămicile au socializat, au venit cu idei interesante pentru cursul festiv, s-au simțit bine. Cu toate acestea, am tratat cu maximă seriozitate subiectul învățăturii și disciplinei, tot ceea ce este legat de școală, de Evaluarea Națională”, povestește învățătoarea Neli Popoveniuc.
”Cafeneaua publică” este o metodă de educație nonformală, descrisă de specialiști drept ”o metodă de dialog activ, schimb de informaţii şi găsire de soluţii creative de acţiune”: ”În general, cafeneaua publică se foloseşte atunci când vrei să supui unei dezbateri relaxate un anume subiect, permiţând totodată o interacţiune mare şi relaţii apropiate între participanţi. Este şi o metodă foarte bună de consultare şi participare la luarea deciziilor.” (sursa aici)