Rapoarte de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoționale și cognitive, întocmite la finalul grupei mari, clasei pregătitoare şi clasei I UPDATE

0
Foto: pixabay.com

Ministerul Educației a lansat miercuri, 7 august, în consultare publică metodologiile privind întocmirea rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoționale și cognitive a copiilor la finalul grupei mari a grădiniței, precum și a limbajului și comunicării și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare şi clasei I.

UPDATE Ordinul ministrului Educației pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea Raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socioemoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței, a fost publicat marți, 10 septembrie, în Monitorul Oficial.

 UPDATE Ordinul ministrului Educației privind aprobarea Metodologiei de completare și valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare și al clasei I a fost publicat luni, 9 septembrie, în Monitorul Oficial. 

Potrivit Ministerului Educației, începând cu anul școlar 2024-2025, raportul descriptiv se va aplica pentru prima dată la finalul grădiniței și al clasei I. ”Rapoartele conțin informații importante pentru copii și părinți. De asemenea, sprijină tranziția copiilor de la învățământul preșcolar la cel primar”, a precizat ministerul, pe Facebook.

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței

  • ​Anexa 1: Raport descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței
  • Anexa 2: Instrucțiuni de completare a Raportului descriptiv de evaluare

Din document:

  • Raportul descriptiv de evaluare, referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței, se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.
  • Scopul întocmirii Raportului descriptiv de evaluare îl reprezintă orientarea și optimizarea
    procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare, sprijinind profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil, precum și în procesul de construire a sarcinilor de învățare optime, pentru întreaga formațiune de studiu și pentru fiecare copil în parte.
  • Procesul de evaluare a copiilor, la finalul grupei mari a grădiniței, se desfășoară pe tot parcursul anului școlar și se încheie în lunile mai-iunie, dar nu mai târziu de ultima zi a cursurilor din anul școlar, prin completarea Raportului descriptiv de evaluare, cu aspectele privind nivelul realizării/dobândirii comportamentelor stabilite în Profilul de formare al absolventului, în Curriculumul pentru educație timpurie, în Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani sau în urma înregistrărilor consemnate în caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului.
  • Cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa mare a grădiniței consemnează în Caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învățământul primar informații privind comportamentele manifestate de copii pe durata parcurgerii învățământului preșcolar.
  • Raportul descriptiv de evaluare este completat de către cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar angajat al unității de învățământ sau desemnat de CJRAE/CMBRAE, apelând la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învățământul primar, precum și la informațiile colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului.
  • Raportul descriptiv de evaluare este valorificat pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său și pentru fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională, stând la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învățare, pentru fiecare copil.
  • Cadrul didactic/cadrele didactice care desfășoară activitatea la grupa mare a grădiniței prezintă individual părinților/reprezentanților legali ai copiilor cu scopul de a-i implica pe aceștia în activitatea educativă, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activității copiilor, respectiv a aspectelor care necesită sprijin/ameliorare în etapa care urmează.
  • Raportul descriptiv de evaluare face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului.

Ordinul privind aprobarea Metodologiei de completare şi valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare şi al clasei I

  • ​​Anexa 1: Raport anual de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare
  • Anexa 2: Raport anual de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei I. 

Din document:

  • Rapoartele de evaluare se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare, respectiv din clasele I din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau privat acreditat.
  • Scopul întocmirii Rapoartelor de evaluare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.
  • Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I se desfășoară pe tot parcursul anului școlar prin aplicarea de metode, tehnici, proceduri, instrumente de evaluare în conformitate cu prevederile programelor școlare corespunzătoare în vigoare şi se finalizează în luna mai a anului școlar respectiv prin completarea Rapoartelor de evaluare aferente.
  • Rapoartele de evaluare sunt completate de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă, împreună cu profesorul-logoped, psihologul școlar, consilierul școlar, după caz.
  • Scopul completării, pentru fiecare elev, a Rapoartelor de evaluare, îl reprezintă identificarea eventualelor dificultăți de învățare și adoptarea măsurilor de remediere necesare valorificării potențialului individual al fiecărui elev pentru a răspunde cu succes solicitărilor de tip școlar.
  • Informațiile cuprinse în Rapoartele de evaluare sunt valorificate pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său şi pentru fundamentarea deciziilor de orientare şi consiliere educațională, stând la baza întocmirii/ actualizării planului individualizat de învățare.
  • Completarea Rapoartelor de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, respectiv la finalul clasei I, în luna mai a anului şcolar corespunzător, în urma observării şi evaluării elevilor desfăşurate de către fiecare cadru didactic responsabil, pe tot parcursul anului școlar.
  • Completarea Rapoartelor de evaluare se realizează de către profesorul pentru învățământ primar/institutorul/învățătorul care predă la clasa respectivă, în urma consultării şi în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog şcolar, profesorul logoped, consilierul şcolar, medicul şcolar, profesorul de educație fizică și sport, alți profesori ai clasei.
  • Rapoartele de evaluare individuale sunt comunicate părinților/responsabililor legali de către cadrul didactic responsabil, în mod confidențial, până la finalizarea anului școlar în curs.
  • Rapoartele de evaluare sunt valorificate pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său şi pentru fundamentarea deciziilor de orientare şi consiliere educațională și stau la baza întocmirii/ actualizării planului individualizat de învăţare pentru elevi, respectiv a planului educațional personalizat în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale.
  • Rapoartele de evaluare fac parte integrantă din portofoliul educațional al elevului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.