Diferențe și de 3 puncte între notele inițiale și cele finale la Evaluarea Națională 2021. Ministrul Educației: ”Subiectivismul trebuie înlăturat”

0

Contestațiile la Evaluarea Națională au scos la iveală și anul acesta diferențe mari, în cazul unor elevi, între notele inițiale și cele de după contestații, chiar și de 3,5 puncte. Ministrul Educației spune că, dincolo de ”viciile administrative”, ”cel mai grav este subiectivismul”, iar acesta ”trebuie înlăturat”, soluția fiind introducerea evaluării digitale. Potrivit ministrului, în urma soluționării celor peste 20.000 de contestații, nu mai puțin de 12.522 de note au crescut. ”Au fost șapte note la Limba română, patru la Matematică  și o notă la Limba maternă unde diferențele au fost extrem-extrem de mari între prima evaluare și a doua evaluare, chiar de 3,5 puncte”, a punctat ministrul.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la Digi24 că principala problemă a evaluării lucrărilor este subiectivismul. ”E clar că este nevoie de o evaluare mult mai obiectivă, e nevoie de o evaluare profesionistă. Sunt mai multe explicații.

În primul rând, este nevoia unui sistem de evaluare obiectivă care nu poate fi altfel decât o evaluare online, în care evaluatorul 1 nu cunoaște evaluatorul 2, în care sistemul notează automat întrebările grilă, iar evaluatorul are sarcina să puncteze acei itemi la care este necesar un răspuns altfel decât grilă.

Diferență de peste 2 puncte. Nota unui candidat din Argeș a crescut de la 6.45 la 8.50, la Limba română, după contestații

Al doilea motiv este o deficiență pe care o regăsim la nivelul inspectoratelor, acolo unde au fost formați evaluatori pentru aceste examene naționale și nu au fost folosiți. Este o problemă pe care o avem în atenție și vom lua în cel mai scurt timp și măsurile care se impun”, a explicat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a precizat că, în urma soluționării contestațiilor, peste 12.000 de lucrări au fost evaluate în favoarea elevului.

Din cele peste 20.000 de contestații la Evaluarea Națională, au rămas cu note neschimbate mai puțin de 2.000, mai exact este vorba de circa 1.800 de contestații. Peste 12.000 au fost evaluate în plus, în favoarea elevului. Este vorba de 12.522 de note care s-au schimbat în plus și, din păcate, au fost și aproape 6.000 de note care s-au schimbat în minus. Vorbesc de note în total la Limba maternă, Limba română și Matematică”, a arătat ministrul Educației.

Peste 1 punct și jumătate diferența la Română, pentru un elev din București

Sorin Cîmpeanu a adăugat că ”diferențele subiective au existat tot timpul” și totuși, anul acesta, ”au fost mai puține decât în oricare alt an”, pentru că ”pentru prima oară structura subiectelor de la Evaluarea Națională a fost apropiată de cea a testelor PISA”.

”Au fost punctaje detaliate în așa fel încât nu s-a lăsat la latitudinea evaluatorului să aprecieze dacă da sau dacă nu… Spre deosebire de alți ani în care punctajul se făcea la nivel de barem la 0,5 puncte, acum s-a făcut la 0,1 – 0,2 puncte. Aceasta a înlăturat o bună parte din subiectivism.

Anul acesta, subiectivismul a fost înlăturat mai mult decât în anii trecuți, dar nu suficient de mult. Au fost șapte note la Limba română, patru la Matematică  și o notă la Limba maternă unde diferențele au fost extrem-extrem de mari între prima evaluare și a doua evaluare, chiar de 3,5 puncte”, a declarat ministrul.

Nota unui elev din Galați, la Matematică, a ajuns de la 3, înainte de contestații, la 8.25

Sorin Cîmpeanu a mai spus că au fost și ”greșeli de ordin administrativ care s-au produs, gen transcriere note în borderou”: ”După ce se va încheia acest proces, o să analizăm, iar acei profesori care au greșit îmi place să cred că nu vor mai putea evalua niciodată, cei care au făcut astfel de erori, de 3 puncte – 3,5 puncte. (…)

Dincolo de aceste vicii administrative, de organizare, cel mai grav este subiectivismul care se poate manifesta. Acest subiectivism trebuie înlăturat. Pentru asta am avansat acea idee extrem de optimistă ca încă de anul viitor să avem evaluări la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, plus Evaluarea Națională corectate integral digital.”

În Neamț: nota inițială la Română – 7.65 vs nota după contestații – 9.15

Ministrul a mai precizat că se așteaptă ca la Bacalaureat să fie mai multe diferențe, după contestații, decât la Evaluarea Națională.

Mă aștept mai mult decât la Evaluarea Națională, pentru că, spre deosebire de Evaluarea Națională, la Bacalaureat, modul de organizare s-a schimbat mult prea puțin. La Bacalaureat nu am avut un sistem prin care să putem elimina subiectivismul evaluărilor”, a conchis ministrul Educației.

Nota la Română a crescut de la 5.40 la 9.05

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.