Fost ministru al Educației: O asumare a răspunderii pe abrogarea OUG 51 ar genera efecte dezastruoase

0
Foto: digi24.ro

Fostul ministru al Educației, Liviu Pop, susține că rezultatele slabe ale testelor PISA vin ca urmare a Legii Educației, făcute de Daniel Funeriu în 2011, scrie Mediafax. Pe de altă parte, Liviu Pop a precizat că asumarea răspunderii pe abrogarea OUG care scoate transportul județean din sfera serviciilor publice va avea efecte dezastruoase.

„Eu spun că situația testelor PISA e cauzată de Legea Educației Naționale făcută de domnul Funeriu în 2011, cum se spune la noi, în Ardeal, <<căruța înaintea boilor>>, făcută fără niciun studiu de impact, angajarea răspunderii a creat haos în sistem. Nu s-a făcut decât să se bulverseze viața profesorului, a elevului și a părintelui”, a afirmat fostul ministru al Educației, Liviu Pop, vineri, pentru MEDIAFAX.

Social-democratul a explicat că asumarea răspunderii pe OUG 51, anunțată de vicepremierul Raluca Turcan, joi, va produce dezastre în sistem. Acesta a dat drept exemplu Legea Educației din 2011, realizată prin angajarea răspunderii, care a cauzat rezultatele slabe ale testelor PISA, de anul acesta.

„În ceea ce privește OUG și asumarea răspunderii, cu profund respect, îi spun doamnei vicepremier, că această procedură de angajare a răspunderii va avea efecte dezastruoase în sistem. Îi dau un singur exemplu, Guvernul PDL, partidul din care a făcut cu onor parte și domnia sa, și-a angajat răspunderea pe Legea Educației, în 2011, în 2012, ați văzut că testele PISA au fost cele mai bune în România, în ultimii 10 ani, pentru că veneau elevii pe vechea lege a Educației, și-au angajat răspunderea și-n 2011, și ați văzut și-n testele PISA, dezastru, deci angajarea răspunderii pe o lege, este cea mai mare greșeală pe care o poate face un Guvern”, a motivat fostul ministru.

Pop înaintează un apel către președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban, „că dânșii conduc, că doamna a ieșit cu declarație”, „să vină cu legea în Parlament, să ceară procedură de urgență pe dezbatere, cum o să facem și cu Legea Educației, eu sper ca-n februarie, anul viitor, să propunem, în Parlament, un proiect de lege prin care să asigurăm stabilitate în sistemul de educație.

Liviu Pop a spus că soluția pentru sistemul deficitar este elaborarea unei noi Legi a Educației, în Senat, care să se bucure de sprijinul Academiei Române, a Administrației Prezidențiale, a Guvernului, și a structurilor politice și care să nu sufere modificări în următorii 10 ani.

Gândiți-vă că-n Legea Educației Naționale e prevăzută un alt tip de Evaluare Națională, de admitere la liceu și de Bacalaureat, lucru care n-are cum să se întâmple (asumarea – n.r) , pentru că pentru a ajunge la aceste lucruri, trebuie făcute alte modificări în sistem, de aceea avem nevoie de o nouă lege, și sunt convins că dacă noi, anul viitor, în Senat, reușim să facem o Lege a Educației, cu sprijinul Academiei Române, a Administrației Prezidențiale, a Guvernului, a structurilor politice, o lege pe care s-o dezbatem și să n-o modificăm în următorii 10 ani de zile, poate nu în 2021, dar în 2024, vom culege rezultatele. Astăzi, culegem efectele Educației prost făcute în 2011, prin asumarea răspunderii”, a motivat Pop.

Executivul își va asuma, la ședința de vineri, răspunderea pentru abrogarea ordonanței de urgență emisă de PSD care scoate transportul public județean din sfera serviciilor publice, a anunțat vicepremierul Raluca Turcan.

Guvernul Orban se va reuni în ședință, vineri la Palatul Victoria, de la ora 17.00.

Ordonanța de Urgență adoptată de Cabinetul Dăncilă elimină transportul rutier județean de călători din sfera serviciilor publice. Astfel, acest tip de transport se desfășoară în regim comercial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.