A doua lucrare-protest a elevei din București, la Simularea de la BAC: ”Vreau să se micșoreze numărul de materii. Vreau mai multă practică decât teorie”

1

Maria-Aylin Ghela, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național George Coșbuc din București, i-a adresat un mesaj ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, și în cea de-a doua lucrare de la Simularea examenului de Bacalaureat din luna martie. Eleva a participat la protestul #foaiagoală și, la ambele probe, a scris în foaia de examen ce nemulțumiri are și ce crede că ar trebui schimbat în sistemul de educație românesc. ”Vreau să adoptați metode de predare și învățare din sistemele de învățământ din străinătate, nu doar să le admirați și tot la metoda „tocit” să rămânem. Vreau să faceți ceva în legătură cu subfinanțarea învățământului. Vreau o schimbare, vreau un exemplu!”, i-a transmis Maria-Aylin ministrului, în cea de-a doua lucrare. 

Mama elevei din București a postat pe Facebook și lucrarea de la a doua probă de la Simularea examenului de Bacalaureat, după ce, în urmă cu mai bine de o săptămână, publicase prima lucrare:

Doamna Ministru,

George Orwell spune că „Un popor care își alege conducători corupți, impostori, hoți și trădători nu este o victimă, ci complice”. Eu nu vreau să fiu complice.

În curând o să împlinesc 18 ani și o să pot contribui și mai mult la schimbare. Până atunci, mă opun acestui sistem corupt, care în loc să îi ajute pe copii să se dezvolte, să își formeze o opinie, să se gândească la viitor și să conștientizeze ce se întâmplă în lume, îi încarcă de materii inutile, le induce frica și îi transformă mai târziu în adulți obedienți și analfabeți-funcțional.

Dar de asta aveți nevoie, nu? De oameni ușor de manipulat pe care să îi controlați în funcție de interesele proprii.

Eu și mulți alții nu ne încadrăm în această categorie. Vrem să vedem o schimbare în sistemul de învățământ. Vreau un viitor mai bun pentru mine, pentru frații mei, pentru copiii pe care îi meditez și pe care se vede ce amprentă a lăsat școala. 

Am observat în acești 11 ani de când sunt elevă cum școala i-a făcut pe copii să-și piardă încrederea de sine, cum le-a indus ideea că nu sunt destul de buni, să se mulțumească cu ce au. Cum le-a anihilat anumite instincte, cum a încercat să îi aducă pe toți la egal. Iar dacă un copil este mai avansat și mai creativ pentru vârsta sa, în loc să fie încurajat să progreseze, este obligat să coboare nivelul, ca să meargă în același ritm cu ceilalți.

Astfel, încă din clasa I, copii cu un mare potențial încep să se piardă din cauza sistemului. Dar nu asta înseamnă educație. „Educația presupune îmblânzirea unei flăcări, nu umplerea unui vas”. Nu o spun eu, ci Socrate.

Nu mi se pare normal ca un elev foarte bun să fie obligat să dea înapoi, să fie supus bullying-ului, atât din partea profesorilor, cât și a colegilor. Iar dacă nu are destulă tărie de caracter, să se supună sistemulului, să piardă anumite talente, numai din dorința de a se integra și a aparține unui grup. 
Asta nu este povestea mea. 

Eu am supraviețuit și mi-am păstrat integritatea, am preferat să fiu selectivă. Traumele m-au maturizat și m-au făcut să văd și mai clar lucrurile în loc să mă doboare. Dar nu vreau ca următoarele generații să treacă prin ce am trecut eu.

Vreau să se micșoreze numărul de materii, iar programa să nu mai fie atât de încărcată. Vreau mai multă practică decât teorie. Vreau o evaluare psihologică periodică a profesorilor, încât să vă asigurați că sunt capabili să le predea copiilor. Vreau ca profesorii să se adapteze după nevoile elevilor, nu invers. Vreau ca elevii olimpici să fie susținuți cu adevărat să facă performanță. 

Vreau să adoptați metode de predare și învățare din sistemele de învățământ din străinătate, nu doar să le admirați și tot la metoda „tocit” să rămânem. 
Vreau să faceți ceva în legătură cu subfinanțarea învățământului. 
Vreau o schimbare, vreau un exemplu!

Aesop spune că „Exemplul este cel mai bun percept”. Dumneavoastră ce exemplu ne dați? Dar alte persoane cu funcții importante din țara asta?
Ați observat că de când este doamna Viorica Dăncilă prim-ministru, lumea nu mai spune bancuri cu Bulă? Sau să citez ce a spus fostul europarlamentar Adrian Severin: „Dacă toți suntem corupți, nimeni nu este corupt”. Și exemplele pot continua…
Aceasta este „foaia goala” pe care o dau.
Pentru că nu ne puteți manipula pe toți…

Cu sinceritate,
o elevă care vrea o schimbare”

Citește și Întrebările unei eleve de clasa a XI-a pentru ministrul Educației: ”De ce ne chinuiți? De ce ne vreți obedienți?”

1 COMENTARIU

  1. Oare nu e nici un comentariu ??? Bravo elevei si mergi inainte… Coruptii e greu de reeducat…Locul lor e doar in penitenciare,…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.