Profesoara Adriana Bogatu, după greșeala de la Simulare: ”Doamna ministru, simulați redactarea corectă a subiectelor!”

0

Val de reacții după greșeala de la simularea probei scrise de Limba și literatura română pentru elevii de clasa a VIII-a. Adriana Bogatu, profesor de Limba și literatura română, spune că ”nu există simulare sau examen național la care subiectele, îndelung și ministerial elaborate, să nu aibă măcar o greșeală”. ”Doamna ministru, simulați, vă rugăm, vreo 3-4 luni redactarea subiectelor până să le trimiteți către copii! Că râde lumea, nu de alta!”, scrie Adriana Bogatu, pe Facebook.

Postarea integrală a profesoarei Adriana Bogatu:

SIMULAȚI, DOAMNA MINISTRU, REDACTAREA CORECTĂ A SUBIECTELOR!

Nu există simulare sau examen național la care subiectele, îndelung și ministerial elaborate, să nu aibă măcar o greșeală. O eroare, adică ( să nu mai încerce vreunul să ne explice că eroarea și greșeala nu sunt sinonime…)… Simulare națională, ieri, clasa a VIII-a…. Toate ca toate, dar să încurci autorul cu traducătorul unei poezii e culmea amatorismului literar. Și iar tace mâlc doamna ministru. Subiectele sunt concepute de oameni plătiți să facă acest lucru și care își asumă corectitudinea redactării lor… E mai simplu cu grilele, nu? Ascund sub preș lipsa de profesionalism.

Doamna ministru, simulați, vă rugăm, vreo 3-4 luni redactarea subiectelor până să le trimiteți către copii! Că râde lumea, nu de alta! Dacă nu puteți și nu puteți, nu e nicio rușine, zicea bunica, dar recunoașteți-o cu onestitate! Sau lăsați-ne pe noi, că le facem singuri! Parol! Chiar așa: voi ziceați că vreți să ne evaluați pe noi? Voi?”

Și Iulia Pop, profesor de Limba și literatura română, a criticat, la Digi 24, eroarea de la Simularea Evaluării Naționale: ”Este o neglijență a celor care au conceput subiectele. Este foarte greu de explicat această neglijență pentru că timpul necesar pentru elaborarea subiectelor a fost destul de lung. Există un întreg grup de profesori care ajută la acest lucru și cei din Centrul Național de Evaluare şi Examinare trebuiau doar să verifice exactitatea subiectelor. Inexplicabil de ce. Neglijență, pur și simplu.”

”Cred că s-a ajuns aici din motivul că se pune o presiune foarte mare asupra învățământului și se încearcă cu tot dinadinsul schimbări. S-a încercat întâi schimbarea cu grilele la toate obiectele, s-a revenit sub presiunea părinților și a elevilor, s-a ajuns la concluzia că nu se va mai da grilă, s-a revenit asupra acestei decizii și s-a decis să se dea grilă numai la obiectele exacte, adică la Matematică în cazul Evaluării Naționale, și toate lucrurile acestea bulversează pe cei care fac subiectele și ajung să facă asemenea greșeli din neglijență”, a mai spus Iulia Pop.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.