Copiii-problemă din clase. Ce metodă folosește o profesoară din Dolj în cazul elevilor care deranjează ora

0
Foto: pixabay.com

Clasele României sunt pline de așa-zișii ”copii-problemă”, care își deranjează colegii și nu îi lasă pe profesori să își predea lecțiile. O profesoară de fizică și educație tehnologică din comuna Daneți, județul Dolj, s-a gândit să îi trateze pe elevii care deranjează ora într-un mod diferit, se arată într-un articol pe pagina Centrului de Evaluare și Analize Educaționale.

Rămași în urmă cu materia și etichetați negativ, ”elevii-problemă” nu au cum să se mai conecteze nici la spusele profesorilor, nici la viața socială a clasei, scrie sursa citată. Rămân izolați, iar singurul răspuns pe care sistemul de educație îl găsește la problemele lor stă în scăderea notei la purtare, în note din ce în ce mai mici, în repetenție.

După ce a urmat cursul de formare care să îi permită să predea fizica prin investigație, Valerica Goagă a decis să o aplice la clasă și să îi implice în oră pe absolut toți elevii.

”Când au un elev care deranjează ora și care nu se ridică la nivelul de cunoștințe al clasei, majoritatea profesorilor îl pun să facă altceva, să copieze lecția din manual. Dar el o copiază la o oră, o copiază și la a doua, dar cât să o copieze, mai ales că scrie cu dificultate?”, se întreabă profesoara. Valerica Goagă predă unor clase în care există mai mulți copii cu probleme școlare și de disciplină. Până de curând, un băiețel se ridica în picioare în oră, își lovea colegii, refuza să urmeze indicațiile profesorilor.

În loc să îi ceară să copieze din carte, profesoara a hotărât să îi dea și lui un rol activ atunci când împarte clasa în echipe. La o lecție, i-a cerut să aducă o mașinuță, să îi urmărească traiectoria și să o deseneze. Copilul a adus mașinuța și a întrebat-o neîncrezător: Pot să desenez și eu? Sigur că da!, i-a răspuns ea. Mulțumit, copilul a lucrat cot la cot cu ceilalți. A făcut parte din grupul clasei. A avut ceva de oferit. Nu a mai fost certat și nu a deranjat ora.

Citește articolul integral aici.

Citește și: Învățătoarea Claudia Chiru: ”Niciodată nu se taxează copilul. Abordarea seacă nu prea este recomandată”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.