Ligia Deca: Pentru PISA 2025 am solicitat ca în chestionarul de bază să acoperim şi zona de TIC pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor

0
Sursa foto: Facebook/ Ligia Deca

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunţat, joi, că a solicitat ca în testele PISA să fie inclusă în chestionarul de bază, începând cu anul 2025, şi zona de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), menţionând că trebuie să fie înţeleasă mai bine performanţa elevilor în privinţa acestor competenţe, relatează Agerpres.

„Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C. Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025 anunţ acum în premieră că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru studenţi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor”, a afirmat Deca, la evenimentul „România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL.

Ea a spus că în pandemie s-a văzut că învăţământul online a căpătat o altă amploare, menţionând că „după frustrarea iniţială, lumea a activat sentimentul de rezilienţă şi a învăţat rapid”, adăugând, însă, că pentru ca şcoala să fie „un vector de mobilitate digitală şi socială” trebuie să existe condiţii minimale de conectare la internet, dispozitive şi cadre didactice care să poată forma elevii.

„Pentru a putea avea un învăţământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive şi în şcoală şi competenţe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă. Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic”, a mai spus ministrul Educaţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.