Evaluarea standardizată. Ministrul Educației: Peste 40.000 de teste de matematică, administrate luni pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a

0
Foto: pixabay.com

Luni a început evaluarea standardizată în școlile din proiectul pilot derulat de Ministerul Educației, cu ajutorul platformei de testare Brio. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că luni au fost administrate peste 40.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a.

UPDATE Ministrul Educației a prezentat, într-o emisiune la TVR, noi date prind testarea standardizată, spunând că luni au fost administrate peste 40.000 de teste de matematică pentru elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a: ”31.000 dintre cei 40.000 de copii au completat, deși nu era obligatoriu, și un chestionar de satisfacție. 98% dintre ei apreciază bine și foarte bine administrarea acestor teste, iar 80% dintre ei apreciază faptul că au fost administrate digital și că și-au putut folosi propriile telefoane.”

Potrivit ordinului de ministru privind organizarea pilotării, testarea standardizată se desfășoară în perioada 30 mai-8 iunie pentru elevii din clasele primare și de gimnaziu și 30 mai-10 iunie pentru elevii de liceu.

„Astăzi, 30 mai, începând cu ora 8,00, au fost deja administrate 15.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a. La ora 10.00 începe administrarea acestor teste în cele mai multe dintre situaţii. Până la ora 10.00 avem deja 15.000 de teste administrate. Au fost completate de către copii și 10.000 de chestionare de satisfacție. Trei sferturi din primii elevi care au răspuns au apreciat pozitiv administrarea acestor teste. (…) Din cei 10.000, aproape 75% au apreciat pozitiv administrarea acestor teste”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că evaluarea standardizată nu înlocuiește tezele sau notele, iar în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este prevăzut ca, în 2024, Ministerul Educaţiei să aibă propria platformă de evaluare standardizată.

„Evaluarea standardizată se finalizează cu rapoarte narative, rapoarte descriptive care nu înlocuiesc notele, nu clasifică, nu ierarhizează nici elevii, nici şcolile, nici profesorii. (…) Începând cu momentul în care Ministerul Educaţiei va avea propria platformă de evaluare standardizată, aceste evaluări standardizate vor fi generalizate la nivelul sistemului de educaţie probabil până în anul 2027”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Acesta a mai arătat că elevii care doresc trebuie lăsaţi să susţină testul pe propriile dispozitive. „Conform asigurărilor pe care le-am primit de la fiecare inspectorat şcolar judeţean, care a inclus şapte şcoli la nivelul fiecărui judeţ, respectiv al sectorului din Municipiul Bucureşti, toate şcolile au asigurate aceste dispozitive pentru susţinerea testelor.

Însă insist şi repet – în momentul în care administrăm aceste teste elevilor din învăţământul primar în vârstă de 6, 7, 8 ani, cred că este natural să le permiţi, chiar să îi încurajezi, să îşi folosească propriile dispozitive cu care sunt obişnuiţi. (…) Singurul fapt că le impui acelor copii să se aşeze în faţa unor calculatoare, laptopuri cu care nu sunt familiarizaţi induci o sursă de stres. (…) Insist ca fiecare elev care doreşte să fie lăsat să susţină testul pe propriul dispozitiv”, a arătat ministrul.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here