Conferință SuperTeach: ”Profesorul nu ar trebui să fie preocupat doar de calitatea materiei pe care o predă, ci și de starea sufletească a elevilor lui”

0
Foto: facebook.com/ SuperTeach

Profesorii, părinții și autoritățile din România ar trebui să colaboreze mai mult și să dezvolte împreună, în rândul copiilor, abilități și cunoștințe care să-i pregătească mai bine pentru viitor. Este concluzia specialiștilor din educație și antreprenoriat care au participat, sâmbătă, la cea de-a patra conferință online organizată de SuperTeach.

În cadrul conferinței de sâmbătă, cei peste 400 de profesori participanți la eveniment au ascultat discursurile referitoare la modul în care adulții ajung să formeze și să dezvolte copii responsabili și autonomi, susținute de antreprenori și specialiști în educație, recunoscuți la nivel național și internațional, se arată într-un comunicat de presă al SuperTeach.

Invitații au dezbătut modalitățile prin care profesorii, părinții și comunitatea (autoritățile locale) pot dezvolta împreună, în rândul elevilor, un set esențial de abilități, care să-i pregătească pe aceștia din urmă mai bine pentru viitor.

Printre speakeri s-au numărat Nadia Tătaru – co-fondator Itsy Bitsy FM, Ioan Popa – fost antreprenor și primar al Municipiului Reșița, Ion-Ovidiu Pânișoară – Director al Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Universității din București și Iulius Carebia – EdTech Coach – Școala Germano-Europeană din Singapore.

Cum dezvoltăm independența și spiritul responsabilității în rândul copiilor

Totul pornește de ACASĂ, căci fiecare părinte are propriul stil de parenting. Părinții-elicopter, de exemplu, au grijă de copii într-un mod exagerat, degrevându-i de lucrurile pe care ei singuri ar trebui să le facă. Copiiilor trebuie să li se impună limite – cu blândețe, cu iubire, dar să le cunoască. Dacă părinții nu știu asta, copiii vor ajunge să creadă că totul li se cuvine, că trebuie să aibă mereu ultimul cuvânt și că îi pot agresa oricând pe ceilalți – din punct de vedere verbal”, a punctat Ion-Ovidiu Pânișoară, profesor doctor la Universitatea București, în timpul conferinței SuperTeach.

”Profesorul trebuie să fie un model pentru elevi. El nu ar trebui să fie preocupat doar de calitatea materiei pe care o predă, ci și de starea sufletească a elevilor lui. Să fie atent la comportamentul lor, căci și acest lucru intră în sfera sa de responsabilitate“, a spus și Nadia Tătaru, co-fondator Itsy Bitsy FM și președinte al Asociației Părinților Isteți, inițiator al legii împotriva violenței psihologice. În cadrul conferinței SuperTeach, aceasta a făcut referire la educația fără bullying, susținând că profesorii ar trebui să aibă abilitatea de a-și da seama care sunt elevii care prezintă riscuri de a fi victime ale bullying-ului.

Profesor român, în Singapore: “Profesori din România, lăsați copiii să vă învețe!”

Iulius Carebia, Educational Technology Coach – Școala Germano-Europeană din Singapore, a vorbit în cadrul evenimentului despre experiența sa profesională din Asia, punctând modul în care profesorii și studenții de acolo caută împreună cele mai bune modalități de a integra tehnologia în programa școlară.

“În Singapore se vorbește foarte mult despre tranziția de la profesorul tradițional la profesorul modern, care lasă elevul să conducă lecția. Profesori din România, lăsați copiii să vă învețe! Poate că nu aveți un buget atât de mare precum au alte sisteme educaționale de pe glob, însă puteți aplica aceleași noțiuni de Mentalitate Deschisă în orice colț al lumii. Fiecare elev are autonomie și responsabilitate. Noi încurajăm profesorii să depășească programa tradițională, pentru ca elevii să învețe într-un mod cât mai practic, să facă asocieri cu elemente din viața reală, care îi ajută să asimileze mai ușor cunoștințele”, a spus Iulius Carebia.

Ioan Popa – antreprenor cu experiență și fondator al unei companii care a devenit lider de piață în industria locală de panificație, în prezent primar al Municipiului Reșița, a precizat faptul că primăriile și autoritățile locale pot contribui cu succes la dezvoltarea educației populației zonelor pe care le administrează, “în orice cătun din țară și din lume”. El a îndemnat profesorii din România “să creeze grupuri de presiune în rândul profesorilor, care să se îndrepte spre primării, determinându-le să acționeze”, să atragă fonduri europene pentru dezvoltarea localităților, să investească în tehnologizarea școlilor și să implice societatea civilă, asociațiile și companiile în proiecte comunitare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.