Rezultate simulare Evaluare Națională 2025, clasa a VIII-a: Aproximativ 64% dintre elevi au luat note peste 5 la Română, aproape 72% la Matematică

0

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2025, clasa a VIII-a. Aproximativ 64% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susținut simularea examenului de Evaluare Națională 2025 au obținut note peste 5 la proba de Limba și literatura română, iar aproape 72% au luat peste 5 la Matematică, potrivit sintezei realizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). 92 de elevi au fost notați cu 10 la Română, în timp ce la Matematică s-au înregistrat 581 de note de 10.

Ministerul Educației și Cercetării a publicat o sinteză a rezultatelor înregistrate la simularea Evaluării Naționale 2025. Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a simulării, luni, 31 martie, este programată comunicarea rezultatelor, individual, fiecărui elev.

Conform datelor centralizate, în acest an, la simularea Evaluării Naționale, ponderea notelor sub 5 este mai mare la Limba și literatura română (35,99%) față de cea înregistrată la Matematică (28,03%). Comparativ cu anul trecut, rezultatele sunt mai bune la Matematică și mai slabe la Limba și literatura română.

  • Anul trecut, la simularea Evaluării Naționale 2024, 73,98% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note mai mari sau egale cu 5 la proba de Limba și literatura română, în timp ce la Matematică, doar 42,37% dintre elevi au reușit să ia note peste 5 – detalii aici.

Situația pe probe și tranșe de note

Limba și literatura română

  • Număr lucrări evaluate: 161.883
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 103.629
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 64,01%.

Gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național:

Matematică

  • Număr lucrări evaluate: 161.004
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 115.879
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 71,97%.

 Gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național:

Limba și literatura maternă

  • Număr lucrări evaluate: 9.607
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 8.566
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 89,16%.

Lucrări reevaluate

Conform MEC, evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Din acest punct de vedere, precizează ministerul, ”față de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creștere semnificativă a acurateței evaluării”:

  • 8,81% lucrări reevaluate la limba și literatura română anul acesta, față de 11,39% în 2024;
  • 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, față de 0,25% în 2024;
  • 4,8% lucrări reevaluate la limba și literatura maternă anul acesta, față de 8% în 2024.

Potrivit MEC, în procesul de evaluare au fost implicați 13.785 de profesori evaluatori – Limba română: 6.913; Matematică: 6.367; Limba maternă: 505. ”La nivelul celor 3.581 de centre în care s-a desfășurat simularea, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării”, a mai transmis ministerul.

Rezultatele, transmise către inspectoratele școlare

Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afișare. Ministerul Educației informează că ”rezultatele au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București și sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări”.

”Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, arată MEC.

Alte precizări făcute de minister:

  • ”Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceștia.
  • În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați ( n.red. – documentele publicate mai sus cu gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică). Astfel de analize vor fi realizate atât la nivel de unitate de învățământ, cât și la nivelul inspectoratelor școlare.
  • Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor elevilor, unitățile de învățământ vor folosi aceste analize ca fundament pentru adoptarea măsurilor adecvate în acest sens.
  • Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel național. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.