SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2025, clasa a VIII-a. Elevii vor avea două ore pentru rezolvarea subiectelor la fiecare probă a simulării Evaluării Naționale, care va avea loc în perioada 17-19 martie. Probele încep la ora 9.00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8.30. Lucrările scrise vor fi scanate și evaluate digitalizat. În cazul în care itemii cu răspuns obiectiv sunt notați diferit, aplicația va sesiza acest lucru, iar profesorii evaluatori au obligația de a verifica rezultatul evaluării.
Conform Procedurii privind organizarea și desfășurarea simulării probelor din cadrul Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2024-2025, timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării Evaluării Naționale este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte.
- Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute. Timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după completarea casetei de identificare.
Elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Broșura se predă la finalul probei și nu rămâne în posesia elevilor.
Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.
Redactarea lucrărilor/Corectarea greșelilor
- La proba de limba și literatura română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect. De asemenea, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect.
- La proba de limba și literatura română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. În cazul itemilor care vizează sintaxa frazei este permisă delimitarea propozițiilor în frază, fără a se considera semn particular.
- La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect. În situația în care elevul revine asupra răspunsului selectat/încercuit inițial și consideră ca fiind corectă o altă variantă, aceasta va fi scrisă în rubrica/celula dedicată punctajului atribuit itemului, aflată lângă zona cu cele patru variante de răspuns.
- La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. De asemenea, este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.
- Elevii care doresc să corecteze o greșeală o taie cu o linie orizontală și completează, alături, răspunsul considerat corect.
La finalul probei, lucrările scrise ale elevilor sunt scanate în vederea corectării acestora pe platforma destinată evaluării digitalizate.
- La expirarea celor două ore acordate, elevii predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei elevi rămân în clasă până la scanarea ultimei lucrări. Elevii părăsesc sala de examen fără a primi subiectele.
- Elevii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpul maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi sala de examen cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise, fără a primi subiectele.
Evaluarea lucrărilor scrise
- Fiecare lucrare scrisă este evaluată de către doi profesori evaluatori. Activitatea de evaluare se realizează, de regulă, pe stațiile de lucru aflate în laboratoarele de informatică din unitatea de învățământ din care provine profesorul evaluator. Profesorii evaluatori pot alege să își desfășoare activitatea de pe computere aflate într-un alt spațiu (de exemplu, bibliotecă, Centrul de Documentare și Informare, cabinetul disciplinei, cancelarie, domiciliu personal).
- Distribuirea lucrărilor către profesorii evaluatori, în vederea evaluării, se face în mod aleatoriu, prin intermediul platformei destinate evaluării digitalizate, inclusiv pentru situația în care platforma semnalează existența unei diferențe între notele acordate de către cei doi profesori evaluatori, mai mari de un punct și care presupune reevaluarea lucrării.
- Fiecare profesor evaluator primește, de regulă, 50 de lucrări pentru evaluare. Numărul lucrărilor distribuite unui profesor evaluator, pentru evaluare, poate fi mai mare în situația în care se impune redistribuirea unor lucrări, din cauza diferențelor de notare dintre profesorii evaluatori, respectiv a indisponibilității unor profesori evaluatori.
- Pentru itemii cu răspuns obiectiv pentru care există diferențe de notare între cei doi profesori evaluatori, aplicația va sesiza acest lucru, iar profesorii evaluatori au obligația de a verifica rezultatul evaluării.
- Media aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator este calculată de aplicația informatică din platforma destinată evaluării digitalizate.
- În situația în care platforma semnalează o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi profesori evaluatori, lucrarea va fi transmisă automat și aleatoriu, către alți doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele patru note, după eliminarea celor două note extreme, ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note-valori centrale.
- Calendarul de evaluare prevede 4 zile lucrătoare pentru evaluarea lucrărilor scrise, începând cu ziua următoare celei în care se desfășoară proba, 2 zile lucrătoare pentru evaluarea lucrărilor scrise cu diferențe în notare și 1 zi pentru finalizarea încărcării rezultatelor în platforma destinată evaluării digitalizate.
Conform procedurii, rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog. Comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.
Potrivit calendarului simulării Evaluării Naționale 2025, proba la Limba și literatura română se va desfășura pe 17 martie, la Matematică pe 18 martie, iar la Limba și literatura maternă pe 19 martie. Rezultatele vor fi comunicate pe 31 martie.
Citește și:
- Evaluare Națională 2025, clasa a VIII-a – Matematică: Model de subiecte și barem, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Sibiu în februarie
- Evaluare Națională 2025, clasa a VIII-a. Modele de subiecte și bareme de notare la Matematică – Inspectoratul Școlar Județean Sibiu
- Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională 2025. Subiecte și bareme la Română și Matematică, publicate de ISJ Constanța