Profesorul Anului din mediul rural 2025. Nominalizările pot fi făcute până pe 13 decembrie 2024. Gala va avea loc în luna februarie

0
Profesorul Anului din Mediul Rural, ediția 2024. Sursa foto: Facebook/ Teach for Romania ©Cornel Putan

Teach for Romania organizează a patra ediție a Galei „Profesorul Anului din mediul rural”, un eveniment dedicat cadrelor didactice din mediul rural: educatori, învățători, profesori și consilieri școlari. Nominalizările la fiecare dintre cele șapte categorii ale competiției se fac până pe 13 decembrie 2024, ora 23:59. Premierea va avea loc în februarie 2025.

În cadrul Galei „Profesorul Anului din mediul rural” 2025 vor fi șapte categorii de premii: Educatori, Profesori debutanți, Dezvoltarea literației, Dezvoltarea abilităților socio-emoționale, Dezvoltarea leadership-ului la elevi, Prevenirea abandonului școlar și Implicare în comunitate.

Poate fi nominalizat orice cadru didactic (educator, învățător, profesor, consilier școlar) care
este sau a fost angajat într-o școală din mediul rural și care a derulat proiecte în perioada septembrie 2023-august 2024.

Propunerile pot fi făcute de către profesori, directori școlari, elevi, părinți, membri ai comunității, jurnaliști sau specialiști din educație. Nu este acceptată auto nominalizarea și nu pot fi nominalizate cadrele didactice care sunt sau au fost susținute de către Teach for Romania (participanți sau Alumni ai programului Teach for Romania).

Nominalizările se fac până pe 13 decembrie 2024, ora 23:59, prin completarea unui formular online, la fiecare categorie.

”Ediția a patra a Galei Profesorul Anului din mediul rural va pune din nou reflectoarele pe calitatea educației din mediul rural, promovând acele cadre didactice care cred în potențialul fiecărui copil, care se pregătesc și își folosesc toată creativitatea și resursele pentru a le oferi acestora șansa la un viitor mai bun prin educație modernă, de calitate, relevantă.  Anul acesta, acordăm o atenție specială profesorilor care, dincolo de inspirația oferită, cultivă leadershipul colectiv, mobilizând întreaga comunitate — de la elevi și părinți, până la lideri locali și decidenți politici — pentru a crea schimbări durabile”, se arată pe site-ul Teach for Romania. 

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Educatori”

”Cum recunoști educatorii care dezvoltă educația timpurie la copii? Se uită cu încredere la copii și îi implică activ pe elevi. Știe să îi ghidează pe copii să își dezvolte abilitățile socio-emoționale, le cultivă acestor comportamente prosociale și îi învață iubirea și grija față de natură și mediul înconjurător. Îi responsabilizează și îi învață să devină adulți funcționali în societate. Dezvoltă literația și numerația emergentă. Creează o relație puternică de încredere și susținere cu părinții și se preocupă de succesul fiecărui copil la grădiniță.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Profesori debutanți”

”Cum recunoști profesorii debutanți care fac lucruri extraordinare în școala lor? Misiunea unui profesor în primii ani la catedră este foarte provocatoare, mai ales dacă alege să predea într-o școală vulnerabilă. Cadrele didactice debutante extraordinare sunt acei oameni care au o motivație puternică pentru acest rol, care și-au dorit să devină profesori, învățători, educatori, în mediul rural, și care sunt la școală pentru copii. Sunt acei oameni care nu renunță la primul obstacol întâlnit, care caută soluții pentru binele elevilor, merg la firul ierbii, aduc aliați în jurul lor și vor să facă lucrurile cu sens pentru viitorul copiilor. Sunt oameni care gândesc strategic, care construiesc o viziune și obiective de învățare împreună cu clasa lor și le urmează cu perseverență. Sunt deschiși să învețe și privesc cu încredere la potențialul elevilor.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Dezvoltarea literației”

”Cum recunoști profesorii care dezvoltă literația la elevi? Indiferent de ciclul de învățământ sau de materia pe care o predau, acești învățători și profesori lucrează cu elevii lor la dezvoltarea abilităților de citit-scris, nu îi ignoră pe copiii cu carențe mari, ci lucrează suplimentar în afara orelor pentru a le da șansa de a recupera ce au pierdut. La clasă, dezvoltă spiritul critic și de analiză a tuturor elevilor lor. Indiferent de numărul de cărți pe care îl au acasă, elevii lor știu să scrie și să citească, pot extrage și modela informația dintr-un text, sunt cititori activi, capabili să găsească erori de logică și să își formeze opinii proprii.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Dezvoltarea abilităților socio-emoționale”

”Cum recunoști profesorii care dezvoltă abilitățile socio-emoționale la elevi? Folosesc la clasă diverse tehnici și instrumente care îi ajută pe copii să-și înțeleagă, să-și gestioneze și să-și regleze emoțiile, să comunice deschis și să fie toleranți, să reflecteze, să își seteze obiective și chiar să se autoevalueze. Sunt acei profesori care privesc copilul în toată întregimea lui, îl înțeleg și îl ajută să se dezvolte pentru a deveni un adult responsabil, adaptabil, ambițios, încrezător în propriile idei și forțe. În plus, cer feedback din partea elevilor și creează o cultură puternică a clasei.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Dezvoltarea Leadership-ului la elevi”

”Cum recunoști profesorii care dezvoltă leadershipul elevilor? Se uită cu încredere la elevi, îi ascultă activ și integrează perspectiva lor la clasă, îi sprijină în relația cu conducerea școlii. Îi informează, consultă și iau decizii împreună cu elevii. Îi expun la exemple de bune practici din alte școli/țări, îi implică în proiecte, schimburi de experiență, workshop-uri pe subiecte precum leadership, discurs public, scriere de proiecte. Îi învață să identifice nevoi/probleme și să formuleze soluții, le oferă spațiu pentru generare de idei și îi sprijină în implementarea lor.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025 – Categoria ”Implicare în Comunitate”

”Cum recunoști profesorii care lucrează în comunitate? Le pasă și încearcă să înțeleagă, fără a judeca, circumstanțele elevilor lor și a comunității pentru care lucrează. Caută soluții, aliați și resurse și construiesc un întreg sistem de sprijin în jurul copiilor. Identifică provocările copiilor, ale școlii, ale comunității și se implică în găsirea de soluții astfel încât fiecare copil să poată avea acces la educație, indiferent de contextul economic al familiei în care s-au născut.” Nominalizările se fac aici.

Profesorul Anului din mediul rural 2025- Categoria ”Prevenirea abandonului școlar”

”Cum recunoști profesorii care luptă cu abandonul școlar? Creează un mediu prietenos și plăcut la școală, le arată copiilor de ce este relevantă școala pentru dezvoltarea lor ulterioară, dezvoltă relații bune cu părinții, petrec sute de ore în comunitate, alături de mediatorul școlar, să aducă elevii la clasă și să îi motiveze pe părinți să își lase copiii la școală.” Nominalizările se fac aici.

Conform regulamentului competiției, nominalizările vor trece printr-un proces etapizat de jurizare, iar Gala ar urma să aibă loc pe 13 februarie, la Brașov, unde vor fi invitați cei trei finaliști din fiecare categorie și anunțați câștigătorii. Câștigătorul fiecărei categorii va primi un premiu în valoare de 1000 de euro.

Citește și: Profesorii Anului din mediul rural 2024. Câștigătorii ediției din acest an: profesori de la sat din județele Bacău, Cluj, Dolj, Iași, Ilfov și Mureș

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.