Noutățile evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ministerul Educației: Durata testului la EN II, extinsă la 45 de minute

0

Extinderea duratei testului la evaluarea națională pentru elevii de clasa a II-a de la 30 de minute la 45 de minute, exprimarea în punctaje a rezultatelor elevilor la toate cele trei evaluări – EN II, EN IV și EN VI, precum și posibilitatea echivalării punctajelor obținute în calificative ori note și a trecerii acestora în catalog se numără printre noutățile evaluărilor naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a din anul școlar 2024-2025, a transmis Ministerul Educației.

Conform ministerului, Metodologia de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024—2025 pune în aplicare prevederi ale Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2024, cu modificările și completările ulterioare.

Elementele de noutate privind administrarea, la nivel de sistem, a celor trei evaluări naționale (EN 2025), aliniate la prevederile legii, privesc:

  • Extinderea duratei testului la EN II de la 30 de minute la 45 de minute. Decizia a fost bazată pe armonizarea duratei testelor scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din mediul rural, să-și poată demonstra abilitățile de scris-citit-socotit fără presiunea timpului, într-o oră de curs, așa cum sunt obișnuiți.
  • La EN VI denumirea probelor de evaluare a fost actualizată în concordanță cu prevederile Legii nr. 198/2023 de la art. 99 (4): „La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”, astfel:
    • Testele elaborate pentru EN VI vor fi structurate după cum urmează:
      • a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” – Limba română;
      • b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă;
      • c) al treilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
    • Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se va asigura testul care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română.
  • Rezultatele elevilor la EN II, EN IV, EN VI administrate în anul școlar 2024-2025 sunt exprimate în punctaje.
  • Încărcarea rezultatelor obţinute de elevi la testele administrate la EN 2025 se  va realiza  individual, pentru fiecare elev în parte, în funcţie de clasă şi de testul susţinut.
  • Rezultatele individuale obținute la EN 2025 nu se afișează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației, evaluarea națională 2025 la clasa a II-a se va desfășura în perioada 13 – 16 mai (6 teste), elevii claselor a IV-a vor susține testările între 20 și 22 mai (3 teste), în timp ce elevii de clasa a VI-a vor avea evaluarea națională în intervalul 27 – 29 mai (3 teste).

Citește și: Evaluările naționale 2025 pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a: calendarul și metodologia, publicate în Monitorul Oficial

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.