Ministrul Educației: Posibilitatea ca un profesor să trimită un elev care deranjează ora în alt spațiu din școală este o opțiune, nu o obligație

0

Posibilitatea ca un profesor să decidă ca un elev să desfășoare activități în alt spațiu din școală, dacă deranjează ora, este o opțiune, nu este o obligație, a precizat, miercuri, ministrul Educației, Ligia Deca, după trimiterea Statutului elevului și Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP)  spre publicare în Monitorul Oficial.

”În plus, este o măsură a cărei modalitate de aplicare va fi stabilită în regulamentul fiecărei școli, iar la elaborarea acestui regulament participă și reprezentanții părinților, ai elevilor și ai sindicatelor. Am încredere că la nivel local se vor identifica cele mai bune soluții, pentru că avem nevoie să respectăm nevoile fiecărui elev din sala de clasă”, a adăugat Ligia Deca, într-o postare pe Facebook.

Ministrul Educației a mai precizat că s-a ținut cont de propunerile profesorilor și a fost introdusă prevederea conform căreia se va acorda o notă la purtare la sfârșitul fiecărui interval de învățare.

”Este important de știut că această notă vizează exclusiv respectarea regulamentului școlii și a normelor de comportament. Media acestor note poate scădea, la finalul anului, în funcție de numărul de absențe.

Apoi, referitor la numărul absențelor nemotivate pentru care se scade media la purtare – am revenit la prevederea conform căreia media va scădea cu un punct la fiecare 20 de absențe nemotivate, față de propunerea de 40, din proiectul lansat în consultare publică”, a scris ministrul.

Ligia Deca a amintit și de alte prevederi:

  • ”Am păstrat ce a fost bun din perioada pandemiei, prin valorificarea instrumentelor digitale. În situații excepționale, orele se vor putea desfășura online sau hibrid. De asemenea, pentru debirocratizare, o serie de documente realizate în școli vor putea fi stocate în format digital.
  • Ne dorim să încurajăm participarea școlilor la proiecte europene, prin urmare, acolo unde se derulează mai mult de trei astfel de proiecte, școlile pot numi un coordonator pentru proiecte europene.
  • Pentru ca toți cei interesați să fie informați în ceea ce privește siguranța copiilor, școlile vor publica autorizația de securitate la incendiu, precum și autorizația sanitară de funcționare, iar în cazul în care aceste autorizații nu sunt deținute, școlile vor informa în acest sens.”

Ministerul Educației a anunțat, miercuri, că au fost transmise, spre publicare în Monitorul Oficial al României, cele două ordine de ministru pentru aprobarea Statutului Elevului, respectiv pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).

Conform Ministerului Educației, în cazul elevilor care în timpul orelor manifestă comportamente care afectează desfășurarea acestora, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitatea în școală, în timpul orei respective, într-un alt spațiu. În acest caz sunt obligatorii supravegherea elevului de către un alt cadru didactic sau didactic auxiliar și informarea părintelui. Cadrul didactic respectiv poate lua această decizie doar pentru propria oră. Pentru respectiva oră, elevului nu i se consemnează absență.

Citește și: Statutul elevului și ROFUIP 2024: Elevii care deranjează orele pot fi mutați ”într-un alt spațiu”. Media la purtare, scăzută la 20 de absențe nemotivate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.