Directoarea Colegiului „I.L. Caragiale”, despre Evaluarea Națională: Acest examen îi aduce pe unii părinți și copii în pragul isteriei și al colapsului

0

Examenul de Evaluare Națională ”aduce părinții și copiii, pe unii dintre ei, în pragul isteriei și al colapsului, pur și simplu”, dar pentru a renunța la acest examen trebuie să reformezi tot sistemul de învățământ, a declarat directoarea Colegiului Național ”I.L. Caragiale” din București, Andreia Bodea, într-o emisiune la Euronews.

”Ca să reformezi tot sistemul de învățământ, este greu, este complicat, îți trebuie oameni, îți trebuie voință, îți trebuie niște pionieri, îți trebuie oameni cu vocație, oameni care există, dar pe care nimeni nu îi bagă în seamă. Și atunci este mult mai simplu și în felul acesta, într-adevăr, se duce înainte și se perpetuează un sistem care defavorizează”, a spus Andreia Bodea, în emisiunea ”EuroEducație”.

Întrebată astfel de moderatorul emisiunii de ce în România este nevoie de un examen care să departajeze copiii pe parcursul învățământului obligatoriu, directoarea Colegiului Național ”I.L. Caragiale” (foto) a răspuns:

”Pentru că în continuare ne zbatem într-o inerție. Iată, vedeți, există minți foarte luminate în această țară și adevărați experți în educație, care sunt convinsă că ar gândi în două luni de zile o soluție radicală…

Pentru că avem această inerție, pentru că așa ne-am obișnuit, pentru că, până la urmă, ca să reformezi tot sistemul de învățământ și să poți să renunți la un asemenea examen care – scuzați-mă, am să folosesc un cuvânt dur – acest examen, nu știu ce se întâmplă, aduce părinții și copiii, pe unii dintre ei, în pragul isteriei și al colapsului, pur și simplu. Eu nu știu ce să le mai spun.

Ca să reformezi tot sistemul de învățământ, este greu, este complicat, îți trebuie oameni, îți trebuie voință, îți trebuie niște pionieri, îți trebuie oameni cu vocație, oameni care există, dar pe care nimeni nu îi bagă în seamă. Și atunci este mult mai simplu și în felul acesta, într-adevăr, se duce înainte și se perpetuează un sistem care defavorizează și care, cum să spun eu, pune aceste statistici care se tot fac și nu folosesc nimănui. (…)

Este un sistem care este clar că nu măsoară decât un antrenament pe niște paradigme care au rămas neschimbate. Practic, sunt două materii și patru ore care decid dacă copilul meu intră sau nu intră la un liceu de top sau la un liceu și mi-este rușine să numesc acest liceu. Nu este corect. Nu mai este corect. Eu nu pot să vin: <așa am intrat și eu la liceu>…”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.