Ministerul Educației a publicat vineri, 19 iulie, lista unităţilor de învăţământ preuniversitar declarate câştigătoare în cadrul competiţiei naționale „Școală Europeană” – ediţia 2024. Conform ministerului, în acest an, 104 școli, grădinițe și licee primesc titlul de „Școală Europeană”.
”Aflată la a XIX-a ediție, această competiție națională încurajează și motivează participarea școlilor din România la programele europene precum Socrates 1997 – 2006, Lifelong Learning 2007 – 2013, Erasmus+ 2014 – 2020 și Erasmus+ 2021 – 2027 și contribuie la dezvoltarea mobilității internaționale și la schimbul intercultural, obiective asumate pentru construirea Spațiului European al Educației”, precizează Ministerul Educației, pe Facebook.
Lista unităţilor de învăţământ preuniversitar declarate câştigătoare în cadrul competiţiei naționale „Școală Europeană” – ediţia 2024:
Potrivit Ministerului Educației, la cele 19 ediții de până acum au participat 2.574 de unități de învățământ din toate județele țării, iar 1.161 dintre acestea au primit certificatul și trofeul „Școală Europeană”.
Despre competiția „Şcoală Europeană” – sursa edu.ro: ”Competiția „Şcoală Europeană” se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar implicate în programele europene din domeniul educației și formării profesionale Erasmus+ și constă în evaluarea calității și coerenței managementului școlii, reflectat în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-au avut asupra culturii organizaționale și a ethosului școlii.
Lansată în 2004 ca semn al recunoaşterii contribuţiei şcolilor româneşti la sprijinirea eforturilor României de integrare în Uniunea Europeană, competiţia pentru obţinerea certificatului „Şcoală Europeană” este recunoscută de instituțiile europene ca un bun exemplu de susținere și valorizare a parteneriatelor școlare dezvoltate în cadrul programelor europene din domeniul educației și formării profesionale.
Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care aceste școli le fac pentru menținerea titlului obținut determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.”