Evaluare Națională 2024. Peste 14.700 de note au crescut după contestații. Diferențe mai mari de 2 puncte, în cazul a cinci lucrări

0

REZULTATE FINALE EVALUARE NAȚIONALĂ 2024. Pentru 14.720 de lucrări, contestațiile depuse de candidați au schimbat nota prin creștere, în timp ce pentru 9.646 de lucrări, notele au fost modificate prin scădere, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației. În cazul a cinci lucrări (patru la Limba și literatura română și una la Matematică), diferența dintre nota inițială și nota obținută la contestații a fost mai mare de 2 puncte din cauza unor ”erori umane la încărcarea acestora”, după cum a explicat ministerul. În urma soluționării contestațiilor, procentul mediilor peste 5 a ajuns la 74,5%, în creștere cu 0,1% față de rezultatele inițiale (74,4%). 74 de candidați au încheiat examenul cu media 10 (65 de candidați înainte de contestații).

Rezultatele finale la examenul de Evaluare Națională 2024 pentru absolvenții clasei a VIII-a, după contestații, au fost publicate marți, 9 iulie, pe evaluare.edu.ro.

Potrivit Ministerului Educației, la Evaluarea Națională 2024 au fost depuse 27.640 de contestații (8,76% din numărul total de lucrări), nivel relativ similar celui consemnat în anul 2023 (27.128 – 8,52%). Distribuția contestațiilor pe discipline la Evaluarea Națională 2024:

  • 14.485 la Limba și literatura română (18.465 – 2023)
  • 425 la Limba și literatura maternă (444 – 2023)
  • 12.730 la Matematică (8.219 – 2023).

Conform datelor centralizate de minister, pentru 14.720 de lucrări (16.476 de lucrări în anul 2023), contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări (7.668 de lucrări în anul 2023), notele au fost modificate prin scădere.

  • La Matematică, în cazul a 98,1% (12.488) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și cea obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 2.438 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

  • La proba de Limba și literatura română, în cazul a 77,4% (11.208) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și nota obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 814 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

  • La proba de Limba și literatura maternă, 322 de lucrări din 425 (75,8%) au diferențe mai mici de 0,5 puncte, iar 23 de lucrări au rămas cu note nemodificate.

”În cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”, a mai comunicat Ministerul Educației.

  • În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este 74,5% (113.911 elevi), în creștere cu 0,1% (203 elevi) față de rezultatele inițiale (74,4%). În anul 2023, rata mediilor mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost 76,4%.
  • Procentul mediilor peste 5, înregistrat la Evaluarea Națională 2024, după rezultatele finale, este cel mai mic din ultimii cinci ani. 

  • Județele cu cele mai mari procente ale mediilor peste 5, după contestații: București – 88,4%, Cluj – 86.1%, Brăila – 80.5% și Prahova – 80.3%.
  • Județele cu cele mai mici procente ale mediilor peste 5, după contestații: Vaslui – 59.8%, Călărași – 60.8%, Caraș-Severin – 63.9%, Mehedinți – 64.0%, Tulcea – 64.7% și Teleorman – 65.1%.

 

  • Numărul elevilor cu media generală 10 a crescut, după contestații, de la 65 la 74 (466 în anul 2023). 32 de medii de 10 au fost obținute în București (28 înainte de contestații), 7 în Iași, 7 în Cluj și 4 în Argeș.

Rata de participare la Evaluarea Națională 2024 a fost de 95,3%: 152.903 absolvenți ai clasei a VIII-a prezenți din totalul absolvenților înscriși (160.467). Dintre aceștia, 38.992 de candidaţi (25,5%) au obţinut medii sub 5 (cinci). Un elev a fost eliminat de la proba de Limbă şi literatură română, lucrarea acestuia fiind notată cu 1 (unu).

  • La proba de Limba și literatura română, 119.350 de elevi (77,8%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci). Dintre aceștia, 416 elevi au obținut nota 10 (+9 în raport cu prima afișare).
  • La Matematică, 105.214 elevi (68,8%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia,1.133 au obținut note de 10 (+73 în raport cu prima afișare).
  • La Limba și literatura maternă, 8.321 de elevi (90,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 68 de candidați au obținut note de 10 (nicio modificare în raport cu prima afișare).

Situația pe tranșe de medii în fiecare județ/București:

Media de admitere, calculată pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal. 

În acest sens, miercuri, 10 iulie, pe site-ul admitere.edu.ro, va fi publicată ierarhia la nivel județean/al municipiului București a absolvenților claselor a VIII-a.

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 11 – 12 iulie și 15 – 22 iulie.

Tot în această perioadă sunt prevăzute și completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ, respectiv depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere.

Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024  2025 va avea loc în data de 24 iulie.

”Important: Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită! De asemenea, numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului”, a transmis Ministerul Educației.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.