Ministerul Educatiei a publicat marți, 11 iunie, Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XII-a în anul școlar 2024-2025. ”Reperele metodologice au scopul de a oferi îndrumare și sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea și organizarea procesului de predare – învățare – evaluare, venind în completarea colecțiilor anterior elaborate”, a transmis ministerul.
Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XII-a în anul școlar 2024 – 2025 au fost elaborate la nivelul Centrului Național de Politici în Educație și Evaluare pe discipline/ module/ grupe de discipline/ domenii de pregătire profesională, inclusiv pentru învățământul special, rezultând o colecție de 95 de materiale distincte grupate astfel:
- 32 de repere metodologice elaborate pentru învățământul liceal, filierele teoretică și vocațională, precum și pentru disciplinele de cultură generală din învățământul tehnic.
- 17 repere metodologice elaborate pentru specificul învățământului profesional și tehnic (IPT), pentru domeniile profesionale ale IPT, discipline/module de specialitate;
- 25 de repere metodologice elaborate pentru specificul învățământului profesional special (IPS), acoperind atât domenii profesionale, cât și discipline/module de studiu, dintre care 23 de documente au fost realizate pentru clasa a XII-a și 2 documente au fost realizate pentru clasa a XI-a;
- 21 de repere metodologice elaborate pentru specificul învățământul liceal tehnologic special (LTS), acoperind atât domenii profesionale, cât și discipline/module de studiu.
Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XII-a în anul școlar 2024 – 2025 sunt publicate pe site-ul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație – aici.
Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XII-a vin în continuarea celor publicate în 2021 pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a, în 2022 pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a și în 2023 pentru aplicarea curriculumului la clasa a XI-a.
Generația de elevi care va fi în clasa a XII-a în anul școlar 2024-2025 este cea care a absolvit clasa a VIII-a la finalul anului școlar 2020-2021, fiind prima generație de elevi care a beneficiat de un nou curriculum național pentru învățământul primar și pentru învățământul gimnazial. Pentru că la nivel liceal nu a fost elaborat încă un nou curriculum, Ministerul Educației a decis să pună la dispoziția cadrelor didactice repere metodologice pentru fiecare disciplină.
Citește și:
- Ligia Deca: Avem în plan o reformă curriculară. Începem cu liceul pentru că este nereformat de foarte multă vreme și are nevoie de o primenire
- Ligia Deca, întrebată despre stadiul planurilor-cadru pentru liceu: Cred că merită sacrificiul de timp. Am rugat să existe o aerisire a planurilor-cadru