Opțional pentru elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a: „Educaţie pentru schimbările climatice”. Programa școlară, aprobată prin ordin de ministru

0

Elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a vor putea studia, începând din anul școlar viitor, disciplina opţională „Educaţie pentru schimbările climatice”. Ordinul prin care este aprobată programa școlară pentru acest opțional a fost publicat, miercuri, în Monitorul Oficial. 

Potrivit ordinului, programa școlară pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a—a VIII-a, se aplică începând cu anul școlar 2023—2024.

”Disciplina opțională <Educație privind schimbările climatice> contribuie la profilul de formare al absolventului învățământului gimnazial, structurat pe baza competențelor-cheie, prin: relaționarea pozitivă cu ceilalți în contexte școlare și extrașcolare, asumarea de drepturi și responsabilități, participarea civică, identificarea și rezolvarea unor probleme ale comunității, proiectarea și derularea unui demers investigativ, promovarea unui stil de viață sănătos și a unui mediu curat.

Noutatea abordării constă nu numai în cunoașterea cauzelor și a impactului schimbărilor climatice, ci și în îndemnul la acțiuni în domeniul combaterii acestora și al rezilienței la schimbările climatice, preocupări centrale ale comunității internaționale”, se arată în document.

Potrivit Ministerului Educației, competențele dobândite de elevi în cadrul opționalului vor putea fi aplicate în timpul activităților practice organizate în cadrul Programului național ”Săptămâna verde”.

”Este o certitudine faptul că schimbările climatice sunt consecința comportamentului nostru. Copiii au nevoie să înțeleagă cauzele și impactul acestor schimbări și, în aceeași măsură, să cunoască soluții pentru combaterea lor. La elaborarea programei au fost avute în vedere rapoartele privind schimbările climatice și dezvoltarea durabilă. Elevii vor dobândi, la clasă, competențe precum: identificarea unor fenomene și a unor procese privind schimbările climatice, descrierea unor fenomene întâlnite în natură, formularea unor ipoteze cu privire la cauzele schimbărilor climatice”, a transmis Ministerul Educației, pe pagina de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.