Cursuri gratuite online pentru profesorii din școlile speciale, într-un program de educație pentru sănătate care îi sprijină în predare

0
Sursa foto: Facebook/ Romanian Angel Appeal

Fundația Romanian Angel Appeal, alături de alți patru parteneri locali și internaționali, lansează o serie de cursuri online, gratuite, pentru cadrele didactice din școlile speciale. În cadrul programului „Educație pentru sănătate pentru tinerii cu dizabilități” (HEDY), profesorii vor descoperi metode și tehnici de predare prin care îi pot sprijini pe elevi să gestioneze aspecte legate de sănătate, igienă și comportamente sociale.

„Sunt lucruri pe care le înveți de mic și care te ghidează prin viață. Lucruri elementare, ce țin de igienă sau de comportamentul în public. Sunt lucruri pe care le înveți în familie și școală vine și le sedimentează. Pentru copiii cu nevoi educaționale speciale, procesul de învățare este unul aparte, iar profesorii din școlile speciale întâmpină adesea dificultăți în a consolida comportamentele fundamentale ale copiilor, comportamente ce par a fi simple, dar necesită repetiție constant”, se arată într-un comunicat al Fundației Romanian Angel Appeal.

În acest sens, „Educație pentru sănătate pentru tinerii cu dizabilități” (HEDY), proiectul dezvoltat de Romanian Angel Appeal (RAA), împreună cu 4 parteneri naționali și internaționali și finanțat de programul ERASMUS Plus, vine în ajutorul profesorilor cu metode prin care aceștia îi pot sprijini pe elevi să gestioneze în mod conștient aspecte legate de sănătate, igienă și comportamente sociale pentru un viitor mai puțin stigmatizant.

”Format din patru module online interactive, cu instrumente ușor de accesat, HEDY este primul program de educație pentru sănătate dedicat cadrelor didactice din școlile speciale, pus la dispoziție în mod gratuit în cinci limbi: română, engleză, franceză, islandeză și greacă. Pentru acces, profesorii își pot crea un cont gratuit pe portalul de e-learning RAA: https://www.elearning.raa.ro/. Cele patru module abordează teme diverse, așa cum sunt prezentate mai jos, iar profesorii și învățătorii pot parcurge unul sau toate cele patru module în ritm propriu”, se mai precizează în comunicat.

Modulul 1: „Dezvoltarea și pubertatea copiilor și tinerilor cu dizabilități” 

Cursanții vor putea recunoaște nevoile elevilor cu dizabilități în contexte școlare; Vor putea  identifica și reacționa în mod eficace la nevoile persoanelor cu dizabilități în contexte școlare; determina ce abordare este mai adecvată pentru fiecare situație legată de promovarea sănătății în funcție de particularitățile elevului;

Modulul 2: „Predarea igienei personale și a auto-îngrijirii copiilor și tinerilor cu dizabilități”

Specialiștii răspund la întrebări precum: De ce este important să predați igiena și îngrijirea personală pentru copiii cu nevoi speciale?, Cum se dezvoltă comportamentele de igienă?, Cum puteți sprijini părinții și alți îngrijitori în procesul de exercitare a rutinelor de igienă cu copiii cu nevoi speciale?

Modulul 3: „Sănătatea sexuală și reproductivă a adolescenților cu dizabilități” 

În cadrul acestui modul, profesorii pot descoperi tehnici de predare a subiectelor sensibile, pot identifica diferența dintre atingeri adecvate și inadecvate și pot preda în mod corespunzător aceste aspecte, discutând despre sex și concepere într-o manieră clară și simplă, abordând problematica contracepției și BTS și fiind mai pregătiți să identifice și să medieze situații de abuz și hărțuire.

Modulul 4: „Aspecte juridice și de politică referitoare la educația medicală a copiilor cu dizabilități” 

La sfârșitul celui de-al patrulea modul, profesorii vor descoperi bazele juridice ale drepturilor la educație pentru sănătate și inclusiv educație sexuală ale persoanelor cu dizabilități; punctele de contact locale și naționale principale și centrele de consiliere pentru drepturi legate de sănătate; recomandări despre maniera de comunicare a acestui subiect cu părinții și sporirea conștientizării.

„Educație pentru sănătate pentru tinerii cu dizabilități” (HEDY) a reunit expertiza a cinci parteneri: Fundația Romanian Angel Appeal (RAA), Autism-Europe (AE) Belgia, Centrul de Diagnostic și Consiliere de Stat Islanda, IASIS, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2, (CSEI) Ploiești și cu sprijinul a patru școli partenere asociate. HEDY este finanțat în cadrul programului ERASMUS Plus, Parteneriate strategice în domeniul educației Școlare, K201, demarat la data de 1 octombrie 2020 și cu o durată de 27 luni. Pentru mai multe informații, cadrele didactice pot scrie pe e-mail, la adresa learninghub@raa.ro sau office@raa.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.