Roata provocărilor, la ședința cu părinții și în sala de clasă. Copiii o folosesc pentru a-și verifica cunoștințele la matematică sau istorie

3

”Spuneți ce ați vrea să facem special până la finalul anului școlar?” A fost una dintre întrebările la care au fost provocați să răspundă părinții elevilor de clasa a IV-a, la ședința din luna decembrie. Învățătoarea Monica Dorina Toader a folosit ”roata colorată” pentru a ”sparge gheața” în discuțiile cu părinții, însă aceasta s-a dovedit atractivă și în timpul orelor cu elevii. Cu ajutorul ei, copiii își testează cunoștințele la istorie, geografie sau matematică și i-au dat chiar și un nume.

Învățătoarea Monica Dorina Toader a folosit pentru prima dată ”roata colorată” în timpul școlii online, când aducea în timpul lecțiilor aplicații și platforme care să facă ”învățarea mai plăcută” și statul în fața ecranelor ”mai facil și productiv”.

”Un loc aparte l-au ocupat jocurile Wordwall, în special roata colorată. Utilizam această roată colorată în diverse etape ale unei lecții astfel încât să provoace implicarea unui număr cât mai mare de elevi. Odată întorși în sala de clasă, am continuat să o folosim tot virtual, sub denumirea <Roata provocărilor>. M-am inspirat din materialele făcute de alți colegi, dar am creat și eu câteva, adaptate clasei mele”, spune învățătoarea.

Luna trecută, în decembrie, învățătoarea a adus în sala de clasă o roată reală, roata colorată ”de-adevăratelea”, după cum a numit-o un copil din clasă, primită în dar de la familie, de Sf. Nicolae, pentru a-i fi ”de folos în activitatea de la clasă”.

”Deși cu toții eram obișnuiți cu roata de pe ecran sau de pe videoproiector, <Roata roată> a avut lipici la clasa a IV-a C de la Școala Gimnazială “Avram Iancu”, Oradea, încă din prima clipă. Botezul roții a avut loc la ședința cu părinții de la final de an, folosită ca moment de spargere a gheții, părinții fiind invitați la diverse provocări amuzante. Apoi, aproape zilnic roata a fost pregătită pentru istorie, geografie, matematică, elevii verificând, fixând și recapitulând astfel anumite cunoștințe sau chiar mărindu-și anumite calificative (a fost propunerea lor)”, povestește Monica Dorina Toader.

Un obiect ”aparent banal” – mai spune învățătoarea – ”poate căpăta valențe multiple într-o activitate didactică” și s-a dovedit că poate fi extrem de util. ”Aceasta este <Roata colorată> din clasa noastră, care ne pregătește surprize, făcându-ne zilele de școală magice. Și pentru că suntem <Clasa Delfinilor> a primit și un nume: PROVODelfiORA”, conchide Monica Dorina Toader.

Sursa foto: Arhiva personală – înv. Monica Dorina Toader

Citește și:

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.