Profesorul Anului din mediul rural 2023. Teach for Romania a dat startul înscrierilor. Nominalizările pot fi făcute până pe 15 ianuarie

0

Teach for Romania anunță organizarea celei de-a doua ediții a Galei ”Profesorul Anului din mediul rural”, în care vor fi premiați educatori, învățători, profesori sau consilieri școlari din școlile rurale. În cadrul competiției vor fi cinci categorii de premii, iar nominalizările pot fi făcute de elevi, părinți, alte cadre didactice, directori de școli ori ONG-uri. Termenul-limită pentru înscrieri este 15 ianuarie 2023.

”Cea de-a doua ediție a evenimentului va pune din nou reflectoarele pe calitatea educației din mediul rural, promovând acele cadre didactice care cred în potențialul fiecărui copil, care se pregătesc și își folosesc toată creativitatea și resursele pentru a le oferi acestora șansa la un viitor mai bun prin educație modernă, de calitate, relevantă. Vom acorda recunoștință, vizibilitate și premii profesorilor câștigători pornind de la nominalizările făcute de elevi, colegii de cancelarie, părinți și alți membri ai comunității”, se arată pe site-ul Teach for Romania.

Conform organizației, nominalizările se fac pentru proiectele derulate în perioada septembrie 2021 – august 2022. ”Prin această competiție ne dorim să aducem un plus de vizibilitate profesorilor din mediul rural care reușesc să creeze un loc primitor în care copiii învață de drag, nu de frică – profesori inspiraționali care se implică în școală și comunitate, cadre didactice cu o motivație puternică, care schimbă fața sistemului de educație din România”, mai arată Teach for Romania. Cele cinci categorii de premii la care se pot face nominalizări sunt:

  • Prevenirea abandonului școlar: ”Ce fac profesorii care luptă cu abandonul școlar? Creează un mediu prietenos și plăcut la școală, le arată copiilor de ce este relevantă școala pentru dezvoltarea lor ulterioară, dezvoltă relații bune cu părinții, petrec sute de ore în comunitate, alături de mediatorul școlar, să aducă elevii la clasă și să îi motiveze pe părinți să își lase copiii la școală.”
  • Dezvoltarea literației (a abilităților de citit-scris): ”Ce fac profesorii care dezvoltă literația la elevi? Indiferent de nivelul și materia pe care o predau, profesorii lucrează cu elevii lor pe dezvoltarea abilităților de citit-scris și, în același timp, pe alte procese precum înțelegerea, analiza, reflecția asupra textului scris și/sau audiat. ”
  • Dezvoltarea abilităților socio-emoționale: ”Ce fac profesorii care dezvoltă abilitățile socio-emoționale la elevi? Folosesc la clasă diverse tehnici și instrumente care îi ajută pe copii să-și gestioneze și să-și regleze emoțiile, să-și controleze impulsurile și să reziste în fața tentațiilor, să comunice deschis și să fie toleranți, să reflecteze, să își seteze obiective și chiar să se autoevalueze. În plus, cer feedback din partea elevilor pentru a vedea cum se simt la școală, cât de puternică este relația cu ei și cu clasa în care învață.”
  • Dezvoltarea leadership-ului la elevi: ”Ce fac profesorii care dezvoltă leadershipul elevilor? Se uită cu încredere la elevi, le acordă credit, îi ascultă activ și integrează perspectiva lor la clasă, îi sprijină în relația cu conducerea școlii. Îi informează, consultă și iau decizii împreună cu elevii. Îi expun la exemple de bune practici din alte școli/țări, îi implică în proiecte, schimburi de experiență, workshop-uri pe subiecte precum leadership, discurs public, scriere de proiecte. Îi învață să identifice nevoi/probleme și să formuleze soluții, le oferă spațiu pentru generare de idei și îi sprijină în implementarea lor.”
  • Implicarea în comunitate: ”Ce fac profesorii care se implică dincolo de clasă, în comunitate? Caută soluții, aliați și resurse și aduc aproape actori relevanți din comunitate, care să vină în sprijinul copiilor. Degeaba avem școli renovate și profesori pregătiți la clase, dacă nu avem infrastructură, servicii medicale sau asistență socială. Pasarea vinei de la profesor la învățător, de la profesor la părinte, de la părinte la elev, de la familie la primărie și tot așa nu ajută deloc copiii vulnerabili. Nevoia de sprijin este din toate părțile și în același timp.”

Potrivit Regulamentului competiției, la premiile ”Profesorul Anului din mediul rural” poate fi nominalizat orice cadru didactic (educator, învățător, profesor, consilier școlar) care este sau a fost angajat într-o școală din mediul rural.

Nominalizarea poate fi făcută de către elevi, părinți, alte cadre didactice, directori, inspectori școlari, reprezentanți ai entităților cu activitate în domeniul educațional (ONG-uri, entități media, instituții publice etc.). Nu este acceptată autonominalizarea și nu pot fi nominalizate cadrele didactice care sunt sau au fost susținute de către Teach for Romania.

Nominalizările pot fi făcute în perioada 05 decembrie 2022 – 15 ianuarie 2023, ora 23:59, prin completarea unui formular pe site-ul organizației.

Finaliștii pentru fiecare categorie din competiție vor fi anunțați la data de 1 februarie 2023, iar pe 23 februarie va avea loc Gala ”Profesorul Anului din mediul rural”, unde vor fi invitați cei trei finaliști de la fiecare categorie și vor fi anunțați câștigătorii.

Conform Regulamentului, câștigătorii fiecărei categorii vor fi premiați cu un premiu în bani în valoare de 1000 de euro pentru proiecte în școală sau comunitate, la inițiativa cadrului didactic câștigător.

Teach for Romania precizează că evenimentul de premiere va avea loc la Iași și va fi transmis pe pagina de Facebook a organizației.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.