Cîmpeanu: Dacă vrem să transformăm România în țara pilotărilor și a studiilor de fezabilitate, fără să mai facem lucruri, e bine să vină un alt ministru

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a fost întrebat, miercuri seara, într-o emisiune la B1 TV, dacă ar fi fost mai potrivit să existe o pilotare a examenului de admitere în colegii pentru a vedea cum funcționează acest sistem, înainte de a face o modificare radicală. Răspunsul ministrului: ”Dacă vrem să transformăm România în țara pilotărilor și a studiilor de fezabilitate, fără să mai facem lucruri, e bine să vină un alt ministru că eu prefer să facem lucruri.”

Răspunsul complet al ministrului la întrebarea moderatorului în emisiunea televizată: ”Vreme de 5 ani și jumătate au fost dezbateri pe marginea proiectului România Educată. Vreme de 15 ani au fost solicitări din partea Asociației Colegiilor Centenare de a da această șansă. Deci, discuții au fost. Acum, dacă vrem să transformăm România în țara pilotărilor și a studiilor de fezabilitate, fără să mai facem lucruri, e bine să vină un alt ministru că eu prefer să facem lucruri.”

Sorin Cîmpeanu a reluat în cadrul emisiunii argumentele în favoarea organizării acestui examen de admitere (prevăzut în proiectul legii învățământului preuniversitar), arătând că, spre deosebire de Evaluarea Națională care ”trebuie să aibă subiecte de dificultate mică pentru nota 5, medie și ridicată pentru 10”, subiectele la examenele proprii de admitere ”vor fi doar de dificultate medie și ridicată”.

Declarațiile ministrului pe tema examenului propriu de admitere la colegii:

  • Admiterea în licee este o șansă în plus pentru fiecare elev și pentru acel liceu care are statut de colegiu sau colegiu național pentru a-și forma una sau două clase de excelență sau de specializare pentru a susține și în învățământul de stat performanța, așa cum o face acel Liceu Internațional de Informatică, liceu care a dat patru din cinci componenți ai lotului de fizică, locul doi mondial sau liceu care a dat cinci din șase componenți ai lotului României de matematică.
  • Vrem să încurajăm excelența și performanța și la stat, fără a afecta echitatea. Se susține după examenul de Evaluare Națională pe care îl vor da toți elevii, iar repartiția computerizată se va face după ce ambele procese vor fi încheiate. Să renunți la asta înseamnă să renunți la a mai susține orice performanță în România.
  • Cu o săptămână mai devreme decât știm acum se va susține Evaluarea Națională, așa cum o știm acum, la disciplinele Limba română și Matematică. Mai apoi, în acea săptămână câștigată prin devansarea cu o săptămână, colegiile și colegiile naționale care vor dori vor putea să organizeze un examen propriu de admitere.
  • Acesta examen propriu de admitere se va derula numai la disciplinele din programa școlară, pe lângă Română și Matematică, spre deosebire de Evaluarea Națională care trebuie să aibă subiecte de dificultate mică pentru nota 5, medie și ridicată pentru 10, la aceste colegii presupun că subiectele vor fi doar de dificultate medie și ridicată.
  • În plus, se adaugă o probă, de limba germană, de limba engleză, de informatică, orice probă va decide acel liceu, pentru a pune în valoare atât competențele elevilor, cât și șansa acelei școli de a face performanță, așa cum o fac liceele private.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.