Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023, publicate de Ministerul Educației

0

Ministerul Educației a publicat marți, 30 august, Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023. Acestea vin în completarea reperelor publicate anul trecut, valabile pentru clasa a IX-a și în acest an școlar, în vederea ”asigurării compatibilizării și a continuității la nivelul programelor școlare pentru gimnaziu și pentru liceu/învățământ profesional”, se arată pe site-ul ministerului.

”La finalul anului școlar 2020-2021 a absolvit clasa a VIII-a generația de elevi care a beneficiat de un nou curriculum național pentru învățământul primar (elaborat în anul 2013) și pentru învățământul gimnazial (elaborat în 2017). Demersurile de elaborare a noului curriculum nu au continuat la nivelul învățământului liceal, pentru acest nivel de învățământ rămânând în uz programele școlare din anul 2009.

Pentru a veni în sprijinul profesorilor de liceu, în vara anului 2021 au fost elaborate Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul școlar 2021-2022, având rolul de a contracara posibile discontinuități între achizițiile învățării la finalul ciclului gimnazial și cele proiectate pentru clasa a IX-a. Ca o continuare a acestui demers, documentul de față vizează aplicarea programelor școlare la clasa a X-a”, se precizează în scrisoarea metodologică privind aplicarea curriculumului școlar la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023.

Potrivit Ministerului Educației, ”reperele au fost elaborate pe discipline/ module/ grupe de discipline/ domenii de pregătire profesională, după caz, oferind îndrumare și sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea și organizarea procesului de predare-învățare-evaluare”.

În total au fost publicate 83 de repere metodologice:

  • 31 de materiale pentru învățământul liceal și învățământul profesional – discipline de cultură generală, inclusiv discipline de limba și literatura maternă (pentru minorități naționale), precum și pentru învățământul vocațional pedagogic, respectiv pentru învățământul vocațional militar;
  • 17 materiale pentru învățământul profesional și tehnic (IPT): un îndrumar general pentru IPT și 16 materiale partajate pe domenii de pregătire de bază (domenii de calificare profesională), realizate în coordonarea CNDIPT;
  • 35 de materiale pentru învățământul profesional special (IPS-18) și pentru învățământul liceal special (LPS-17).
    •  Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022-2023 pentru disciplinele Religii (structurat pe culte) și Biologie vor fi publicate înainte de începerea școlii, se arată pe site-ul ministerului.

Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023, publicate de Ministerul Educației:

Învățământ profesional și tehnic (IPT) 

Învățământ profesional special​

Învățământ liceal tehnologic special

Ministerul Educației mai informează că, în perioada 22 – 31 august 2022, la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean/al Municipiului București, au fost organizate întâlniri de lucru pe discipline școlare în vederea prezentării modului în care au fost utilizate Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul școlar 2021 – 2022, precum și pentru continuarea aplicării acestora în anul școlar 2022-2023.

”Au participat cadre didactice care vor preda la clasa a IX-a în anul școlar 2022 -2023, precum și cadre didactice care au predat la clasa a IX-a în anul școlar 2021 – 2022, cu prezentarea unor exemple de bune practici.

În perioada următoare, la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean/al Municipiului București, vor fi organizate întâlniri de lucru pe discipline școlare în vederea prezentării modului în care se recomandă utilizarea Reperelor metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023, publicate astăzi, 30.08.2022.

Astfel, pentru toate cadrele didactice, pe discipline școlare, vor fi abordate teme ce vizează procesul de predare-învățare-evaluare în anul școlar 2022 – 2023, cu accent pe proiectare curriculară și evaluarea formativă a competențelor, care se va realiza in conformitate cu ROFUIP aprobat prin OME 4183/2022”, precizează ministerul.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.