Asociațiile de elevi și FEPAL solicită prelungirea termenului de dezbatere a proiectului legii învățământului preuniversitar până pe 31 octombrie

0

Șase asociații ale elevilor și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL) solicită Ministerului Educației să prelungească termenul de dezbatere publică asupra proiectului legii învățământului preuniversitar până în data de 31 octombrie. Potrivit calendarului anunțat de minister, miercuri, 24 august, este ultima zi în care proiectul se află în consultare publică.

”Proiectul Legii învățământului preuniversitar a fost prezentat în data de 12 iulie a.c., dezbaterile pe tema sa pot avea loc până în data de 24 august a.c., astfel dând timp doar 40 de zile pentru a dezbate proiectul. Acest lucru este inadmisibil având în vedere că acest proiect va schimba viitorul a sute de elevi din toată țara”, se arată într-un comunicat de presă semnat de Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL).

Reprezentanții elevilor și ai părinților amintesc că aproape 70 de profesori universitari – printre care Dacian Dragoș (președinte CNECSDTI și al Comisiei de Etică UBB), Mircea Dumitru (fost rector al Universității din București), Nicolae Lupu (președinte al Comisiei de Etică ASE București), Cristian Preda (decanul Facultății de Știinșe Politice UB) – au tras un semnal de alarmă asupra termenului de scurtă durată al dezbaterilor publice, susținând faptul că <este inadmisibil și ridică serioase îndoieli privind buna intenție a demersului ca unor texte normative de asemenea anvergură și importanță să le fie rezervat pentru dezbatere un interval foarte scurt>.

”Ținem să aducem aminte că în acest interval de timp școlile și majoritatea cadrelor didactice sunt în vacanță, în acest sens, persoanele afectate de lege nu pot avea destul timp la dispoziție pentru a analiza și dezbate proiectul”, se arată în comunicat.

În plus, asociațiile de elevi și FEPAL semnalează că proiectul de lege în formă actuală ”întâmpină multe lipsuri și prezintă propuneri aberante ce vor crea haos în sistemul educațional”:

”Propuneri precum: sistemul de acordare al burselor ce standardizează finanțarea burselor într-o formă de finanțare în funcție de numărul de elevi al unității de învățământ, iar criteriile de acordare a burselor vor fi stabilite de către fiecare Consiliu de Administrație în parte perpetuându-se astfel inechități în funcție de unitatea de învățământ, organizarea unor examene separate de admitere în colegii, Evaluarea Națională rămânând doar un mijloc de monitorizare a sistemului de educație lucru ce încurajează corupția și fenomenul meditațiilor, promovarea examenului de bacalaureat ce va fi format din 3 probe dintre care una opțională și una ce cuprinde disciplinele matematică, fizică, chimie, biologie, istorie geografie, științe socio-umane și multe alte propuneri ce nu își au locul în învățământ și care nu reprezintă altceva decât niște promisiuni electorale în privința cărora avem mari dubii că vor fi implementate uitându-ne la investițiile în educație din ultimii ani.

În opinia reprezentanților elevilor și părinților, proiectul ar trebui să aibă un termen mai îndelungat pentru dezbatere publică, ”lucru ce va ajuta pentru a se ajunge la o formă optimă a sa care va ajuta sistemul educațional românesc să înainteze nu să meargă înapoi”. ”Solicităm Ministerului Educației să prelungească perioada dezbaterilor publice pe tema proiectului noii legi a educației până în data de 31 octombrie”, se arată în finalul comunicatului.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.