Sorin Cîmpeanu: Poate este mai bine ca la admiterea în liceu să se ia în calcul doar rezultatele examenului de Evaluare Națională

0

Mediile încheiate semestrial nu au niciun sens, susținem nevoia de renunțare la obligativitatea tezelor semestriale, ponderea notelor va fi micșorată, iar la admiterea în liceu ”poate este mai bine” să se ia în calcul doar rezultatele examenului de Evaluare Națională, a precizat, luni seară, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o emisiune la B1 TV, în contextul discuțiilor privind schimbările din sistemul de învățământ și elaborarea unei noi legi a educației.

”Nimeni nu te întreabă de media pe semestrul I, însă sunt profesori și elevi care aleargă să-și încheie media pe semestrul I, să dea niște lucrări scrise, că au sau nu au nevoie de ele în procesul de evaluare ritmică, pentru că trebuie să ai o medie pe semestrul I. Dar de ce?”, a spus Sorin Cîmpeanu. Principalele declarații ale ministrului despre pachetul legislativ care urmează să fie pus în dezbatere publică și schimbările din educație:

  • Aș vrea să micșorăm ponderea notelor din procesul de pregătire, să ne concentrăm pe calitate, să ne concentrăm pe proces, să ne concentrăm pe competențele care sunt utile copiilor în procesul de educație și mai apoi în viața activă. (…) Nu înlocuim notele, însă micșorăm ponderea pe care notele o au în sistemul românesc. (…) Nota nu trebuie să fie un obiectiv, competența. Competența este cea care definește alfabetizarea funcțională.
  • Diminuăm importanța notelor. Spre exemplu, încă din acest an școlar am susținut nevoia de renunțare a obligativității tezelor semestriale. Nu au niciun sens în momentul de față acele medii încheiate semestrial. Nimeni nu te întreabă de media pe semestrul I, însă sunt profesori și elevi care aleargă să-și încheie media pe semestrul I, să dea niște lucrări scrise, că au sau nu au nevoie de ele în procesul de evaluare ritmică pentru că trebuie să ai o medie pe semestrul I. Dar de ce? Mă interesează însă media generală la final de an.
  • Nu știu dacă 20% media celor 4 ani de gimnaziu este o abordare corectă. Poate este mai bine să mergem pe un concurs mult mai clar, pentru că aceste note din gimnaziu s-ar părea că reflectă note total diferite în funcția de școala în care înveți. Din dorința de a ajuta, comiți o nedreptate și atunci poate este mai bine ca la Evaluarea Națională (n.red. – admiterea în liceu) să se ia în calcul doar rezultatele examenului de Evaluare Națională, iar pregătirea pe parcursul învățământului primar și gimnazial să se facă la nivelul achiziției de competențe și să fie puse în practică acele portofolii educaționale.
  • Din anul 2023 va trebui să avem planuri-cadru noi. Planuri-cadru înseamnă lista disciplinelor și numărul de ore alocat săptămânal fiecărei discipline. Apoi în spatele fiecărei discipline, în funcție de numărul alocat, să avem un curriculum, să avem o materie care să nu mai fie atât de densă încât profesorii sunt nevoiți, fără să aibă vreo vină, să alerge pur și simplu prin materie, uitând de lucrurile care sunt importante, acelea care țin de achiziția de competențe. Să alerge prin materie pentru a putea preda, pentru a putea evalua, pentru a putea da un anumit număr de note.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.