Elevă din Constanța, la Conferința SuperTeach: „După cursul de Mentalitate Deschisă, mi-am dat seama că nu totul este despre note”

0
Sursa foto: SuperTeach

Peste 300 de profesori au participat, sâmbătă, la Conferința SuperTeach Constanța, coordonată de profesoarele Claudia Codreanu, Claudia Cârstocea, Oana Manta și Florina Zecheru – facilitatori de Mentalitate Deschisă în Educație, pentru a discuta despre modalitățile prin care învățăm la școală și în afara ei.

”Învățăm foarte mult singuri atunci când observăm lumea din jurul nostru. Învățăm atunci când ne jucăm, când interacționăm cu alți oameni, când experimentăm. Învățăm pe tot parcursul vieții” – a fost concluzia evenimentului regional SuperTeach, cu tema ”Cine este profesorul?”, transmite SuperTeach într-un comunicat de presă.

”Pentru mine, profesori au fost părinții mei, sunt elevii și părinții elevilor mei. Fiul meu mă învață zilnic câte o lecție importantă. Profesorul meu este omul de la benzinărie care îmi oferă mereu o vorbă frumoasă și un zâmbet. Profesor poate fi oricine, atâta timp cât este deschis să învețe mereu câte ceva”, a spus Claudia Cârstocea, formator SuperTeach.

Pe scena SuperTeach din Constanța au urcat și reprezentanți ai școlii pilot SuperTeach, Școala nr. 28 ”Dan Barbilian” din Constanța, unde profesorii, elevii și părinții trec printr-un program de schimbare a mentalității. ”Înainte învățam ca să-mi fac părinții mândri și mă îngrijoram dacă luam o notă mică, dar după cursul de Mentalitate Deschisă mi-am dat seama că nu totul este despre note. La școală învățăm cum să fim oameni, cum să socializăm, cum să ne înțelegem unii pe ceilalți, dar mai ales am învățat să ascult. Mi-am văzut unii colegi diferit după curs. Sunt mândră de mine că am înțeles cum să-i văd pe cei din jurul meu”, a spus Iulia, elevă la școala nr. 28 ”Dan Barbilian”, pe scena Conferinței SuperTeach Constanța. ”Am învățat să văd măreția din copiii mei, să-i ascult mai mult, să le respect deciziile și să-i las să aleagă”, este perspectiva unui părinte care trece prin Programul de Mentalitate Deschisă din cadrul Școlii SuperTeach din Constanța.

Sursa foto: Facebook/SuperTeach

Ca la fiecare conferință SuperTeach, pe scenă au urcat și elevi care și-au spus punctul de vedere în legătură cu tema evenimentului. ”Doamna dirigintă, iubesc ora de matematică și pe dumneavoastră pentru că reușiți să alternați o oră dificilă cu glume, cu povestioare și vă comportați cu noi ca și cum am fi propriii dumneavoastră copii”, sunt cuvintele pe care Teodora, elevă în clasa a XI-a, le-a transmis profesoarei ei.

  • ”Responsabilitatea ține de sine. În momentul în care muți responsabilitatea vieții tale pe altcineva, muți puterea vieții tale la alte persoane. Tu alegi să înveți sau să nu înveți. Am făcut două facultăți și un master și am ajuns să fac cu totul altceva față de ce am învățat toată viața, pentru că am fost curios. Mi-am dorit să învăț mereu mai mult. O minte care nu este curioasă este ca o cameră închisă. Ca să fii curios, trebuie să-ți deschizi mintea, să pui întrebări. Profesorul este cineva care îți luminează calea, dar nu îți și spune ce să vezi. Dacă vrei să ajuți pe cineva să crească, trebuie să crești și tu. Vrei să trezești curiozitatea într-un copil? Mai întâi trebuie să o trezești în tine”, a subliniat Alec Blenche, autor de cărți pentru copii. ”Sănătatea unei țări se vede prin sistemul ei de educație. Sper ca generațiile dumneavoastră de elevi să ridice cât mai mult acest sistem”, a mai adăugat autorul.
  • Ciprian Faico, formator și antreprenor, le-a vorbit profesorilor despre cum ”profesorii ne învață cum este viața și prin prisma lor copiii învață despre lumea din jur. Eu am învățat multe de la profesorii mei: am învățat că ora nu trebuie să fie doar despre materia respectivă. Am învățat că lumii îi pasă de visele noastre, am învățat că lumea nu este înfricoșătoare sau complicată.” De asemenea, Ciprian a adus în discuție și tema dezvoltării personale: ”când avem o situație dificilă avem 3 pași de parcurs: identificăm emoția curentă, definim emoția ideală și apoi hrănim acea emoție ideală. Ce face un profesor pentru a ajuta elevul să se dezvolte din punct de vedere personal? Îl încurajează, îl ascultă, îl înțelege și îl laudă.”
  • Oana Moșoiu, lector universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, a punctat importanța motivației intrinseci a profesorilor: ”Motivația profesorilor influențează motivația elevilor pentru învățare. Dacă lucrul acesta nu e vizibil, elevii își pierd motivația pentru disciplina respectivă. Sunt mulți care spun că i-a inspirat un profesor și că le-a plăcut materia respectivă datorită profesorului, care făcea ca acea materie să fie fascinantă.”
  • Cristina Gheorghe, fondatoarea Institutului de Dezvoltare Personală și co-fondator SuperTeach, i-a provocat pe cei prezenți în sală să ia parte la un mic exercițiu psihologic. I-a îndemnat să se uite unii la ceilalți cu adevărat și să se gândească ce ar putea învăța de la persoana din dreapta lor, dar mai ales cum s-au simțit să fie priviți cu adevărat, chiar și pentru câteva secunde: ”Ne lipsește încrederea, nu ne apreciem destul de mult și mai ales, nu suntem obișnuiți să fim apreciați. Nu suntem obișnuiți să fim văzuți cu adevărat, fără să ne simțim judecați. Cum ar fi să nu existe zi în care să nu îi facem pe cei din jurul nostru să se simtă văzuți, apreciați așa cum sunt ei?”
  • ”Revoluția vine de jos în sus. Chiar dacă antreprenorii sunt cei care au lansat scânteia proiectului SuperTeach, revoluția mentalității este a profesorilor. Faptul că ne-am adunat aici în număr atât de mare este pentru mine un sentiment de împlinire și de convingere că România are un viitor și că avem pentru ce să luptăm”, a spus și Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach.
Sursa foto: Facebook/SuperTeach

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.