Consiliul Național al Elevilor: Peste 70% dintre elevi își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă

0

Peste 70% dintre elevii care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor (CNE), în contextul modificărilor anunțate cu privire la structura anului școlar 2022-2023, ”își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback”.

Propunerile privind structura anului școlar 2022-2023 sunt analizate, miercuri, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației. În luna februarie, ministrul Sorin Cîmpeanu lansa o serie de propuneri, între care și cea a împărțirii anului școlar pe trimestre, cu două vacanțe intertrimestriale – vacanța de iarnă și vacanța de primăvară, plus alte două vacanțe de câte o săptămână în octombrie și în februarie. De asemenea, ministrul propunea ca anul școlar viitor să înceapă pe 5 septembrie 2022 și să se încheie pe 16 iunie 2023.

Consiliul Național al Elevilor a anunțat că, în contextul modificărilor anunțate cu privire la structura anului școlar, ”care ar aduce o nouă perspectivă asupra modului în care se desfășoară orele de curs și, implicit, asupra sistemului de evaluare”, a lansat o consultare la care au luat parte peste 10.000 de elevi din toată țara.

”Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare.

În același timp, majoritatea respondenților ne-au transmis faptul că ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar”, se arată într-o postare pe Facebook a CNE.

Reprezentanții elevilor mai spun că ”evaluarea din România și-a pierdut relevanța, ajungând să nu mai pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților”. ”Reforma în evaluare nu mai suportă amânare! Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”, a mai transmis CNE.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.