Anul școlar 2022-2023 va fi împărțit în cinci module de învățare. Ministrul Educației: Intenționăm să renunțăm la tezele semestriale

0

Anul școlar 2022-2023 va începe pe 5 septembrie, se va încheia pe 16 iunie și va fi împărțit în cinci module de învățare (nu vor mai exista semestre), alternate cu cinci vacanțe, a anunțat miercuri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Elevii vor avea astfel o săptămână de vacanță la finalul lunii octombrie, o alta în luna februarie, plus vacanțele de iarnă, de primăvară și de vară. Pe lângă Săptămâna ”Școala Altfel”, fiecare școală va organiza și o Săptămână Verde, în modulul 4 sau 5 de învățare. Această structură a viitorului an școlar a fost validată în Comisia de Dialog Social, a precizat ministrul. Mai mult, conform acestuia, ar urma să se renunțe la obligativitatea tezelor semestriale, se ia în calcul introducerea a două evaluări standardizate, la început și la final de an școlar, iar profesorii vor avea ”libertatea să-și organizeze evaluările” pe parcursul anului școlar.

Ministrul Educației a precizat, într-o conferință de presă susținută la Guvern, că în Comisia de Dialog Social, la care au participat reprezentanții elevilor, părinților și profesorilor, s-a ajuns la un ”consens” în ceea ce privește ”nevoia de a alterna module de învățare de 6-7-8 săptămâni cu module de repaus”.

Astfel, a precizat ministrul, a fost agreată propunerea ca școala să înceapă pe 5 septembrie cu un prim modul de învățare.

Conform precizărilor făcute de Sorin Cîmpeanu, structura anului școlar 2022-2023 ar arăta în felul următor (ministrul urmează să semneze un ordin pentru a aproba structura anului școlar):

  • primul modul de învățare: 5 septembrie – 23 octombrie 2022
  • vacanță pentru toți elevii și preșcolarii: 24 – 30 octombrie 2022
  • al doilea modul de învățare: 31 octombrie 2022 – 22 decembrie 2022
  • vacanță de iarnă: 23 decembrie 2022 – 8 ianuarie 2023
  • al treilea modul de învățare: 9 ianuarie 2023 – februarie 2023
  • vacanță de o săptămână în luna februarie 2023: va putea fi acordată în a 2-a, a 3-a sau a 4-a săptămână, decizia urmând să fie luată la nivelul inspectoratelor școlare, prin consultarea celor implicați
  • al patrulea modul de învățare: până în preajma sărbătorilor pascale
  • vacanța de primăvară (sărbători pascale): 8-23 aprilie 2023
  • al cincilea modul de învățare: 24 aprilie – 16 iunie 2023
  • vacanța de vară: 17 iunie 2023 – data la care începe anul școlar 2023-2024

Potrivit ministrului Educației, în structura anului școlar 2022 – 2023 va fi introdusă, pe lângă Săptămâna ”Școala Altfel”, și Săptămâna Verde și aceasta va putea fi organizată de fiecare școală, la alegere, în modulul 4 sau 5 de învățare.

„Şcolile vor avea libertatea să îşi aleagă, în funcţie şi de condiţiile meteo şi de alte specificităţi locale, să fie ‘Săptămâna Verde’ în modulul IV şi ‘Şcoala Altfel’ în modulul V sau invers. (…) Vom introduce în şcoli prezentări făcute de personalul care este abilitat să prezinte aceste elemente de mediu într-o manieră foarte atractivă. Avem în plan şi alte astfel de acţiuni pentru introducerea specialiştilor în şcoli, dau cu titlul de exemplu Educaţia financiară”, a explicat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a mai anunțat că Ministerul Educației intenționează să revizuiască Regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) în sensul ”renunțării la obligativitatea tezelor semestriale”.

”Având în vedere relevanţa tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului şcolar, care se bazează pe cele cinci module de învăţare alternate cu perioade de repaus, intenţionăm să revizuim regulamentul de organizare şi funcţionare din învăţământul preuniversitar în sensul renunţării la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor ştie bine, uneori ştie foarte bine când să îşi planifice aceste evaluări, pe parcurs, de-a lungul anului şcolar, coroborat şi cu această structură pe cinci module.

De asemenea, am luat act şi de solicitarea elevilor, pe care o susţin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative la final de an şcolar şi solicită elevii şi o evaluare standardizată, predictivă la început de an şcolar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenţie şi împreună cu specialişti în ştiinţele educaţiei îl vom analiza şi îl vom implementa încă din anul şcolar 2022 – 2023 prin modificarea ROFUIP”, a precizat ministrul.

Întrebat când se vor încheia mediile, la finalulul fiecărui modul sau la sfârșitul anului școlar, Sorin Cîmpeanu a spus: ”Sigur vom avea medii la finalul anului școlar. (…) Se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predare a materiei. Precizări vom avea în ROFUIP.”

”Vor fi evaluări standardizate, sunt cerute la finele anului școlar și la începutul anului școlar, iar pe parcurs este libertatea profesorului să-și organizeze atât predarea materiei, cât și evaluarea pe fiecare disciplină în parte. (…) Aceste modificări vor face parte din ROFUIP. (…) V-am comunicat că intenționăm să analizăm foarte serios acea solicitare de eliminare a tezelor semestriale. După ce vom analiza foarte serios acest lucru, modificarea va fi cuprinsă în ROFUIP”, a mai arătat ministrul Educației.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.