Elevii cu afecţiuni cronice vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finalul semestrului al doilea – ordin de ministru/document

0

Elevii cu afecţiuni cronice vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finalul semestrului al doilea al acestui an şcolar, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. În acest sens, a fost emis un ordin de ministru în care sunt prevăzute condițiile în care pot fi suspendate cursurile cu prezență fizică, după ridicarea stării de alertă.

„Pentru a veni în întâmpinirea elevilor care sunt încadrați în grupe de risc, în grupe de vulnerabilitate din perspectivă medicală, Ministerul Educației a emis astăzi un ordin, tocmai ce am semnat acest ordin de ministru, prin care până la finele semestrului II, atât timp cât trasmisia comunitară se păstrează, elevii cu afecţiuni cronice, care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip 1, afecţiuni cronice asociate cu imunodepresie moderată sau severă, precum transplant, afecţiuni oncologice în tratament imunosupresor, cei cu imunodeficienţe primare sau dobândite sau alte tipuri de tratamente imunosupresoare, toate aceste categorii vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finele semestrului doi, până când transmisia comunitară se va încheia”, a precizat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu a arătat că acest lucru se va face cu certificare medicală, la solicitarea părintelui şi cu aprobarea Consiliului de Administraţiei al unităţii de învăţământ. „Am creat această posibilitate ca, în această perioadă în care pandemia încă nu s-a încheiat, deşi starea de alertă a fost ridicată, aceşti elevi să poată beneficia de sprijin din partea fiecărei şcoli în parte”, a explicat ministrul.

Ordinul de ministru care reglementează modalitatea și condițiile în care pot fi suspendate cursurile cu prezență fizică din învățământul preuniversitar, în contextul ridicării stării de alertă:

În ceea ce privește cadrele didactice cu vulnerabilităţi, Sorin Cîmpeanu a arătat că aceasta este „o problemă care ţine de Medicina Muncii”.

Pentru cadrele didactice cu vulnerabilităţi – este o problemă care ţine mai degrabă de Medicina Muncii. Având în vedere componenta de medicină, ne ducem către Ministerul Sănătăţii. Având în vedere partea muncii din sintagma Medicina Muncii – ne ducem către Ministerul Muncii. Ministerul Educaţiei a reglementat tot ceea ce stătea în aria de competenţă – respectiv pentru elevi, procedurile pentru elevi. Pentru colegii cadre didactice care au şi ei vulnerabilităţi medicale pe care le înţelegem, din păcate, nu stă în puterea Ministerului Educaţiei pentru a reglementa aceste lucruri”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.