Elevii cer înlocuirea tezelor cu teste sumative cu subiect unic la nivel național: ”Susținerea tezelor nu este eficientă în condițiile actuale”

0

Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) solicită Ministerului Educației înlocuirea tezelor semestriale cu teste sumative cu subiect unic la nivel național. ”Cum ar putea fi susținute teze acolo unde materia de abia a fost predată sau acolo unde orele nu au putut fi făcute în format online? Cu siguranță susținerea tezelor nu este eficientă în condițiile actuale, fiind mult mai prielnică eliminarea acestora”, spune unul dintre liderii asociațiilor.

”Vorbind strict la nivel matematic la momentul actual, luând în considerare decizia asumată de Ministerul Educației de a oferi posibilitatea încheierii mediei cu doar două note la o materie, o simplă notă obținută dintr-o ascultare, dintr-un test sau dintr-un referat are o pondere mai mare la medie, mai exact 37,5%, decât o teză care are o pondere de 25%.

Asociațiile de elevi propun pe această cale substituirea tezelor cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fără ca aceste note să fie trecute în catalog fără acordul elevului. În acest mod poate fi realizată o radiografie a efectului celor doi ani de pandemie asupra sistemului educațional și nivelului actual al elevilor din România”, se arată într-un comunicat al asociațiilor de elevi.

Reprezentanții celor cinci asociații mai spun că de ”testarea regulată și realizarea unor statistici la nivel național beneficiază atât elevii, cadrele didactice, cât și clasa politică, oferindu-le acestora din urmă posibilitatea de a avea un control asupra efectelor școlii online, de a evalua constant cunoștințele elevilor și de a își adapta deciziile bazat pe date concrete legate de abilitățile elevilor respectiv lacunele acestora”.

”Așadar, solicităm Ministerului Educației înlocuirea tezelor cu testări sumative semestriale,
care și-au demonstrat comparativ utilitatea în îndeplinirea scopului final al educației: acela de a forma elevul și de a îi asigura un minim de cunoștințe”, mai arată elevii.

  • ”Încă de la începutul anului ne aflăm într-o continuă instabilitate, iar ideea de susținere a tezelor în această situație creează mai mult discrepanțe în sistem. Cum ar putea fi susținute teze acolo unde materia de abia a fost predată sau acolo unde orele nu au putut fi făcute în format online? Cu siguranță susținerea tezelor nu este eficientă în condițiile actuale, fiind mult mai prielnică eliminarea acestora. Sperăm ca Domnul Cîmpeanu să conștientizeze măcar acum nevoile elevilor și lacunele acumulate în învățământ.” – Patrisia Moraru, președinte AVE
  • ”Tezele sunt un element important al sistemului de învățământ, acestea având scopul de a stimula elevii să învețe și să își însușească cunoștințe pe termen lung, nu doar pe termen scurt pentru un test. Totuși, la momentul actual, tezele nu vor juca același rol, de evaluare și de stimulare, a elevilor, acestea având o valoare mai mică decât un test sumativ. Organizarea unor teste sumative cu subiect unic la nivel național ar putea fi folosită în recuperarea materiei, reparând astfel ceea ce a fost pierdut în ultimii ani.” – Ariana Dudună, președinte AEC
  • ”Testările semestriale sunt necesare în primul rând pentru realizarea unei radiografii a
    sistemului educațional la momentul actual. Dacă oamenii politici nu s-ar concentra pe
    practici învechite și inutile din dorința de cosmetiza un trecut defect și lipsit de
    funcționalitate, care era cel puțin imperfect și ar căuta soluții concrete pentru un viitor care se pliază pe nevoile elevilor am putea vedea o evoluție pe termen lung. Domnul Cîmpeanu să lase intervențiile imbecile de la televiziuni și să caute soluții pentru elevi. Sau vreți ca aiurelile televizate să fie amprenta pe care ați lăsat-o asupra sistemului?” – Alexandra Guramba, președinte AEBc
  • ”Ideea tezelor, în perioada aceasta, reprezintă un mod toxic de învățare și presiune față de elevi. Măsurile ce trebuiau luate în considerare de decidenți au fost ignorate total de aceștia, menținând întreruperea actului educațional. După ce elevii și-au petrecut ultimele luni în dezorganizarea sistemului de învățământ și săptămâni de vacanță impuse fără vreun temei puternic, decizia tezelor amprentează ideea lucrurilor inutile, trecute pe lista ministrului. Câte idei mai are acesta, pe care ar dori să le ia în considerare fără să îi întrebe pe elevi: Cum este pentru voi perioada aceasta? Ce credeți că ar fi mai necesar să facem?” – Alexia Marinescu, președinte AEBI
  • “Scoala online, vacanțele date la repezeală, modul dezordonat în care s-au desfășurat
    cursurile în această perioadă reprezintă factori care au slăbit enorm actul educațional, iar susținerea tezelor va produce si mai mult haos în rândul profesorilor si elevilor. Înlocuirea acestora cu teste sumative ar reuși să evalueze în mod eficient materia parcursă fără a cauza panică inutilă. Până la urmă este vorba de eficiența metodelor de evaluare, de ce să ținem strâns de ideea de teză dacă aceasta nu îsi demonstrează eficacitatea. Evaluarea este imperios necesară, însă trebuie analizate minuțios condițiile de desfăsurare si urmările pe care aceasta le are.”- Cristina Miculaiciuc, președinte AEM

Citește și: Lista disciplinelor la care se susțin teze în anul școlar 2021-2022. Elevii de clasa a VIII-a și de liceu au o teză mai puțin – document

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.