Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului Educaţiei să asigure ”evaluarea corespunzătoare a lucrărilor de la examenele naţionale”

0

Consiliul Naţional al Elevilor ”dezavuează” modul în care sunt corectate lucrările de la examenele naţionale, spunând că acestea sunt ”tratate cu superficialitate, fie din lipsă de formare, fie din dezinteres din partea evaluatorilor”. Elevii avertizează că ”se perpetuează un fenomen periculos” și solicită Ministerului Educaţiei să asigure evaluarea corespunzătoare a lucrărilor de la examenele naţionale.

Comunicatul Consiliului Național al Elevilor:

”În urmă cu câteva zile, au fost publicate rezultatele finale ale examenului de Evaluare Naţională, acolo unde aproape 18.500 de note au fost modificate după contestaţii, uneori chiar şi cu diferenţe halucinante de punctaje. Spre exemplu, în judeţul Galaţi, un elev de clasa a VIII-a a fost notat cu 3 la proba scrisă de matematică şi, după reevaluarea lucrării, nota a fost modificată la 8,25.

Pe fondul acestor diferenţe mari între evaluările iniţiale şi cele de după contestaţii, ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că sunt aşteptate modificări şi mai drastice între note după contestaţiile de la examenul de Bacalaureat.

De aceea, Consiliul Naţional al Elevilor dezavuează modul în care sunt corectate lucrările de la examenele naţionale, acolo unde, de multe ori, acestea sunt tratate cu superficialitate, fie din lipsă de formare, fie din dezinteres din partea evaluatorilor. Astfel, se perpetuează un fenomen periculos, în care, spre exemplu, lucrările nu sunt corectate în mod obiectiv de ambii profesori evaluatori, ci doar de unul, urmând ca cel de-al doilea să corecteze conţinutul doar de formă, fără să trateze, de fapt, fondul ideilor scrise de elevi. Mai mult, în unele cazuri, notele sunt introduse în mod incorect în platformă.

În acest sens, pentru a preveni astfel de situaţii la contestaţiile de la examenul de Bacalaureat, dar şi la viitoarele sesiuni de examene, solicităm ferm respectarea tuturor rigorilor metodologice în centrele zonale de evaluare, de care sunt direct responsabili preşedinţii de comisii şi inspectoratele şcolare, dar şi formarea continuă a personalului didactic, în sensul instruirii pentru evaluarea examenelor naţionale, acolo unde să se regăsească module care să uşureze efortul profesorilor de a fi cât mai obiectivi în corectare.

„În ultimul ani, am observat un trend ascendent al numărului de contestaţii depuse după afişarea rezultatelor la examenele naţionale. Mai mult, numărul de note modificate în mod semnificativ în urma contestaţiilor continuă să crească. E momentul să ne punem întrebări cu privire la rigurozitatea cu care evaluarea iniţială a lucrărilor este realizată.

Anul trecut, a fost înfiinţat corpul de profesori evaluatori pentru examenele şi concursurile naţionale, menit să asigure formarea unitară a profesorilor evaluatori. Al doilea an de funcţionare al acestui corp s-a dovedit a fi un eşec, raportându-ne la numărul de note modificate după contestaţii. Din acest motiv, solicităm Ministerului Educaţiei să asigure monitorizarea bunei desfăşurări a procesului de formare a profesorilor evaluatori şi a evaluării în sine, urmând ca, în cazul în care profesorii evaluatori nu îşi respectă atribuţiile, să fie eliminaţi din corpul profesorilor evaluatori”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.”

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here