Ministrul Educației este de acord ca elevii să dea feedback profesorilor: A nu se confunda cu evaluarea. Feedback-ul e feedback, evaluarea e evaluare

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține ideea ca elevii să dea feedback profesorilor și spune că acest lucru nu implică o evaluare a cadrelor didactice. ”Feedback-ul e feedback, evaluarea e evaluare. Pentru evaluare, trebuie să ai cel puţin nivelul de competenţă al celui evaluat”, a precizat, duminică seara, Sorin Cîmpeanu.

”Nu se vorbeşte despre evaluarea profesorilor de către elevi, pentru că este un lucru fără sens. Ca să evaluezi, trebuie să ai acelaşi nivel, cel puţin acelaşi nivel cu cel pe care-l evaluezi. Aaa, că vorbim despre feedback din partea elevilor, da, ăsta este un lucru foarte bun. 

Apreciez, este o iniţiativă foarte bună a Consiliului Naţional al Elevilor, însă în Ministerul Educaţiei se ocupă un secretar de stat.. (…) Feedback din partea elevilor, da, este un lucru bun, dar a nu se confunda cu evaluarea. Feedback-ul e feedback, evaluarea e evaluare. Pentru evaluare, trebuie să ai cel puţin nivelul de competenţă al celui evaluat. E simplu. (…) Este un lucru pe care eu îl susțin: feedback, nu evaluarea profesorilor de către elevi. Asta nu, nu au cum”, a spus ministrul Educației, la Antena 3.

Precizările lui Sorin Cîmpeanu au venit în contextul în care Ministerul Educaţiei lucrează, în colaborare cu Consiliul Naţional al Elevilor, la o metodologie care va permite elevilor să dea feedback profesorilor.

”Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor. Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate”, preciza zilele trecute secretarul de stat în Ministerul Educației, Radu Szekely.

Secretarul de stat mai spunea că Ministerul Educației va propune aplicarea chestionarului  în acest semestru doar în școlile care doresc, urmând ca ”generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

În ceea ce privește întoarcerea la sistemul de trimestre în structura anului școlar, Sorin Cîmpeanu a arătat că este o propunere a elevilor și a unor experți în educație pe care el a considerat-o ”pertinentă”.

”Ministerul Educației ia în considerare această idee începând din septembrie 2022. Până atunci vom avea consultări largi prin care vom putea avea concluzia corectă, dacă anul școlar poate fi extins din perspectiva duratei cursurilor sau dacă anul școlar poate fi organizat pe trimestre, având o echilibrare mai bună”, a declarat ministrul Educației.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.