Elevii vor mai multe zile la școală: Anul școlar 2021-2022 să înceapă pe 1 septembrie și legea să prevadă un număr minim de zile de școlarizare

0
Foto: facebook.com/ Asociația Elevilor din Constanța

Asociațiile de elevi i-au solicitat președintelui Klaus Iohannis ”mai multă școală pentru elevii României”. În acest sens, reprezentanții asociațiilor de elevi au transmis, vineri, colete către Administrația Prezidențială pentru a atrage atenția cu privire la structura anului școlar 2021-2022 și modificarea Legii educației naționale în sensul introducerii unui număr minim de zile de școlarizare. Elevii vor ca școala să înceapă pe 1 septembrie.

Cele 6 asociații de elevi au transmis câte un colet către Președintele României, în semn de protest și pentru a puncta necesitatea unor măsuri ce se impun pentru anul școlar 2021-2022, se arată într-un comunicat de presă al elevilor. Coletele trimise din 6 județe ale țării conțin o scrisoare deschisă cu revendicările elevilor și, în mod simbolic, calendare de birou pentru decidenți.

”Reprezentanții elevilor din Constanța, București și Ilfov, Bacău, Mureș, Maramureș și Vâlcea menționează faptul că este necesar ca anul școlar 2021-2022 să înceapă pe 1 septembrie și ca zilele efective petrecute de elevi să fie mai multe, mai ales acum, în contextul pandemiei care a pus în evidență necesitatea unei educații de calitate.

Pierderile generate de școala online și perioada îndelungată pe care elevii din mediile  dezavantaje au petrecut-o fără acces la educație, au condus la o cantitate de materie extrem de mare pierdută, care poate fi recuperată doar prin predarea în format fizic din următorul an școlar. Mai mult decât atât, vacanța de o lună introdusă de Ministerul Educației arată nevoia de creștere a zilelor pe care elevii le petrec în bănci”, spun reprezentanții elevilor.

Elevii sunt de părere că ”perioada pandemiei a afectat în mod negativ ritmul elevilor, toate aceste treceri de la școala online la format fizic și invers, reprezentând de asemenea un motiv pentru care următorul an școlar trebuie luat în serios mai mult ca niciodată”.

  • “România Educată nu mai are timp! M-am săturat să aud că numărul de turiști de la finalul lunii august reprezintă motivul pentru care cursurile nu încep la 1 septembrie. Garantarea unui număr de zile pe care elevii să le petreacă în bănci este necesară mai mult ca niciodată, luând în calcul “semi-educația” de care am avut parte de ceva vreme. Pe lângă argumentele ce țin de faptul că avem poate cel mai scurt an școlar, cred că este important să punctăm faptul că cele două săptămâni nu reprezintă cu adevărat doar două săptămâni. Matematica ne arată că vorbim de 6 luni, chiar 7 pentru elevii care au și clasa a XIII-a, lucru care nu trebuie văzut doar ca o privare a elevilor de vacanță sau timp liber. Se păstrează alt ritm atunci când nu ai vacante la fiecare două luni și cu mai multe zile de predare efectivă, materia ar fi împărțită, răsfirată, cum vreți să îi ziceți, dar categoric mai ușor de parcurs. Chiar anul trecut am auzit propunerea fostului primar Decebal Făgădău de a amâna începerea cursurilor până la 1 septembrie, pentru a susține sectorul de turism. Poate că măsura nu este populară, dar trebuie privită mai departe de “luam vacanța copiilor. Datele și rezultatele pe care le avem la testele PISA și numai, vorbesc înaintea numărului de prosoape întinse în Mamaia.” – Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC
  • “Azi am fost prezentă la Administrația Prezidențială, pentru a depune o scrisoare prin care ne dorim mai multe zile de școală. Principalele revendicări sunt: inițierea unui proiect legislativ reprezentat de un amendament la Legea Educației nr 1/2011, începerea anului școlar 2021-2022 la data de 1 septembrie pentru a recupera materia pierdută, dar și egalitatea dintre liceele teoretice și cele tehnologice deoarece cele tehnologie au practica la finalul anului școlar și întotdeauna merg mai mult la școală. Am primit un număr de înregistrare în urma căruia vom primi și un răspuns, sperăm noi. Trebuie să luăm exemplul țărilor din Europa care se bucură de o educație.” – Mariana-Mihaela Gheorghe, vicepreședinte AEBI
  • ”Demersul Mai multă școală pentru copiii României》subliniază nevoia urgentă a unei reforme când vine vorba de numărul efectiv de zile/an școlar. Astăzi fiecare asociație de elevi din țară a trimis un colet-manifest către Palatul Cotroceni, adresat domnului Klaus Iohannis. Suntem siguri că în urma acțiunilor noastre, atât Președintele României, cât și Ministrul Educației și Cercetării vor lua în considerare părerea reprezentanților elevilor când vine vorba de structura anului școlar și a numărului minim de zile de școală. Pentru ca România să fie cu adevărat educată, trebuie să facem școală într-o manieră adecvată, demnă de o țară europeană” – Matei Canavea, președinte AVE
  • ”Astăzi am trimis către Administrația Prezidențială o scrisoare a cărui scop este de a propulsa România către o țară în care numărul zilelor de școală este apropiat cu a altor state din Uniunea Europeană. În acest sens se va lărgi ”ușa alfabetizării”, capitol unde momentan nu excelăm, apogeul analfabetismului funcțional fiind atins deja(aproximativ 44%-PISA 2018). Sperăm ca demersul nostru sa fie luat în considerare, deoarece este unul oportun în ceea ce privește cele menționate anterior” – Miclea Partenie, președinte AEMs
  • ”Astăzi am trimis o scrisoare către Palatul Cotroceni, adresată domnului președinte Klaus Iohannis prin care solicităm prelungirea anului școlar. Considerăm această măsură mai mult decât necesară pentru funcționarea calitativă a sistemului de învățământ. În prezent, România este una dintre țările cu cele mai puține zile de școală din Uniunea Europeană. Mai puține zile de școală rezultând instant elevi mai slab pregătiți și o programă mult prea încărcată. Vacanțele lungi reușind doar să împrăștie confuzie în rândul elevilor. Sperăm că guvernanții împărtășesc aceeași dorință cu noi, de a trăi într-o Românie educată și vor lua în considerare cerințele noastre în ceea ce privește modificarea structurii anului școlar.” – Cristina Miculaiciuc, președinte AEM
  • “România nu poate fi educată printr-un ritm atât de alert. Există pretenții europene din partea decidenţilor, dar educația este lăsată deoparte în acest sens. Mișcarea noastră de astăzi atrage atenția asupra unei nevoi clare: aceea de a oferi elevilor mai mult timp de adaptare, pregătire, dezvoltare, printr-un an școlar prelungit care aduce totodată mobilitate socială, pe lângă formalitatea impusă. Sperăm să se ţină cont de dorințele noastre, deoarece toate acțiunile sunt cu și pentru elevi.” – Ioana Nunu, președinte AEBc.

Structura anului școlar 2021-2022

Semestrul I

  • Cursuri: luni, 13 septembrie 2021 – miercuri, 22 decembrie 2021
  • În perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar sunt în vacanță.
  • Vacanța de iarnă: joi, 23 decembrie 2021 – duminică, 9 ianuarie 2022.

Semestrul al II-lea

  • Cursuri: luni, 10 ianuarie 2022 – joi, 14 aprilie 2022
  • Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 – duminică, 1 mai 2022
  • Cursuri: luni, 2 mai 2022 – vineri, 10 iunie 2022
  • Vacanța de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 – data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022 – 2023.
    • Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 mai 2022.
    • Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 3 iunie 2022.
    • Pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 1 iulie 2022.

Programul național ”Școala altfel” se va desfășura în perioada 8-14 aprilie 2022.

Citește și: Ministrul Educației: Dorim să punem în discuție și să propunem extinderea perioadei de școală începând din septembrie 2022

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.