Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor avea loc ”cel mai probabil” în aprilie, a anunțat ministrul Educației

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seară, că în perioada următoare va semna ordinul privind desfășurarea evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. ”Ele vor fi organizate cel mai probabil în aprilie”, a spus ministrul.

Sorin Cîmpeanu a precizat că, potrivit ordinului comun adoptat sâmbătă, evaluările pot fi organizate cu prezenţă fizică atât la clasele a II-a și a IV-a (care vin la școală în orice scenariu), cât și la clasa a VI-a, indiferent de scenariul în care funcționează școala.

„Eu personal şi nu numai eu personal, întreg Ministerul Educaţiei consideră foarte importante aceste evaluări la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ele vor fi organizate cel mai probabil în aprilie, pe baza unui ordin de ministru care va fi promovat dacă nu în această săptămână, la începutul săptămânii viitoare, prin care vom fixa şi datele şi condiţiile”, a spus ministrul Educației, la Digi 24.

Sorin Cîmpeanu a precizat că, prin organizarea acestor evaluări, Ministerul Educației vrea să afle ”unde suntem din punct de vedere al competențelor achiziționate de către elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a după aproape un an de predare online”, ”ce am pierdut și ce trebuie să facem mai departe”.

”Educaţia nu îmbolnăveşte”

În ceea ce privește participarea fizică la ore a elevilor din clasele terminale, ministrul Educaţiei a spus că nu poate explica de ce, într-o şcoală aflată în scenariul roșu, elevii din clasele primare merg toţi la cursuri în acelaşi timp, iar cei din anii terminali merg doar jumătate din clasă.

„Dacă mă întrebaţi de ce este posibil ca într-o şcoală care se găseşte în scenariu roşu, pe acelaşi palier, două săli de clasă, vecine, identice ca suprafaţă, în prima sală de clasă elevii de clasa a IV-a pot veni cu efective întregi şi e foarte bine că pot veni cu efective întregi şi în sala de lângă, în acelaşi interval orar, în aceeași zi, elevii de clasa a VIII-a trebuie înjumătăţiţi, nu pot să vă răspund la această întrebare. Mai ales că au şi Evaluare Naţională, Evaluare Naţională care este un examen definitoriu pentru viitorul oricărui elev”, a arătat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu a spus că înjumătățirea numărului de elevi la clasele terminale a fost cerută de Ministerul Sănătăţii ”pe considerente sanitare” și, dacă nu ar fi acceptat această variantă, MS nu ar fi semnat ordinul comun, ceea ce ar fi dus la imposibilitatea desfășurării orelor remediale, a evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și a simulărilor pentru clasele a VIII-a și a XII-a: ”Ministrul Sănătății a impus aceste reguli și astfel nu am avut soluții. Sunt într-o poziție ingrată, am semnat un ordin de ministru prin care am limitat prezența la 50%. Am ales răul cel mai mic.”

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a explicat pentru HotNews că restricția numerică în privința participării la cursuri a elevilor din clasele terminale, în scenariul roșu, a avut în vedere faptul că aceștia au un risc mai mare de a face COVID-19 și de a răspândi boala: „Este o creștere a numărului de cazuri la 10-19 ani, sunt ani terminali și au dezvoltat forme mai severe de boală. Spre deosebire de cei mici, aceștia au risc mai mare să facă și să răspândească boala”.

Ministerul Educației a transmis, duminică seară, o intrucțiune către inspectorate și școli referitoare la desfășurarea cursurilor în scenariul roșu. Potrivit documentului, în învățământul preșcolar și primar, toți copiii pot participa fizic la cursuri, în timp ce în clasele terminale ”activităţile didactice se vor realiza cu prezenţa fizică a maximum 15 elevi pe clasă pentru gimnaziu/clasa a VIII-a şi maximum 17 elevi pe clasă pentru clasele terminale din învăţământul liceal, profesional şi postliceal”.

Sorin Cîmpeanu a precizat că, în cazul în care într-o clasă din anii terminali va fi depăşită prezența de 50% (toți elevii vor să vină fizic la școală), o soluţie va fi scenariul hibrid, cu participarea prin rotație a elevilor la orele faţă în faţă – o săptămână în sistem online, o săptămână la școală.

„Am încercat să explic, şi eu explic de fiecare dată, că educaţia nu îmbolnăveşte. Mie mi se pare foarte periculoasă ideea pe care începem să o inducem copiilor, mai ales celor de vârstă mică, 7-8-9 ani, cum că dacă merg la şcoală riscă să-şi îmbolnăvească părinţii, bunicii şi mai rău decât să-i îmbolnăvească. Acest lucru mă tem că lasă sechele. Dacă merg la şcoală, educaţia nu îmbolnăveşte. Dimpotrivă, te învaţă să respecţi regulile. Dacă respecţi regulile, mergând la şcoală, atunci şansele să gestionezi riscurile de îmbolnăvire sunt foarte mari”, a mai comentat Sorin Cîmpeanu.

Referitor la examenele naționale, ministrul Educației a reiterat că a iniţiat discuţii cu Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă pentru ca acestea să poată fi organizate cu prezenţă fizică inclusiv în localităţile aflate în carantină.

Dacă totuşi, în perioada examenelor naţionale, vom avea localităţi carantinate, am iniţiat deja discuţiile cu CNSU în vederea obţinerii unei derogări, unei excepţii, sigur cu respectarea accentuată a regulilor de protecţie sanitară, dar care să permită elevilor, oricărui elev din această ţară să meargă să susţină Evaluarea Naţională sau Bacalaureatul pentru că sunt examene esenţiale, determinante pentru viitorul fiecărui elev”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.