Ministrul Educaţiei a decis micșorarea numărului de elevi în clase la liceu. La filiera teoretică, vor fi 26 de elevi în clasă. Măsura se aplică din toamnă

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a semnat un ordin prin care, la liceu, se reduce numărul de elevi în clase. Decizia se aplică începând de anul şcolar viitor, la formarea claselor a IX-a. Astfel, la filiera teoretică, vor fi 26 de elevi în clasă, iar la filiera tehnologică, la liceele vocaționale și în învățământul profesional – 24 de elevi în clasă.

”Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvență – zi, se va reduce:

  • de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă;
  • de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică”, anunță Ministerul Educației, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, în acest sens a fost trimis, joi, la Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022.

”Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat”, arată Ministerul Educației.

UPDATE Ordinele de ministru care vizează reducerea numărului de elevi la clasele de liceu și mobilitatea personalului didactic de predare au fost publicate, vineri, în Monitorul Oficial:

Ordinul privind cifra de școlarizare. Sursa: monitoruloficial.ro

Ordinul pentru modificarea calendarului mobilităţii personalului didactic de predare

Ministrul Educației, despre reducerea numărului de elevi la clasă și despre planurile de școlarizare, la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România:

„Practic, mâine ar trebui să se încheie planurile de școlarizare. Planurile de școlarizare se fac în conformitate cu o metodologie, publicată în dată de 29 septembrie în Monitorul Oficial. Din 29 septembrie au trecut aproape 4 luni. Nimeni nu a spus nimic. Se știa foarte bine ca numărul de elevi este 28 în clasă.

Acum, cu o zi înainte de începerea perioadei de construcție a planurilor, toată lumea a luat foc, pe bună dreptate. Știm de 3 luni că avem 28 de elevi în clasă, dar nu spune nimeni nimic până cu o zi înainte. Mie nu mi se pare asta o modalitate de lucru conformă cu ceea ce înseamnă o bună guvernare. Deloc nu mi se pare. În seara dinainte era absolut imposibil să modifici metodologia, chiar dacă ai fi avut decizia de a modifica numărul de elevi în clasă. Stiți că dacă se pleacă de la 28 se ajunge, mai ales în urban, la număr mare de elevi în clasă, în detrimentul calității. Nu este o scuză, este doar o realitate să o modifici și să o publici în Monitorul Oficial în aceeași zi.

La fel de important este să pot scrie ordinul de ministru cu o nouă metodologie, deci o refacere a planurilor de școlarizare sau o prelungire a perioadei pentru a fi corectate, conform unei noi metodologii.

Cred că atâta vreme cât această metodologie, prin care se micșorează numărul de elevi în clasă, este asumată de către un ministru al Educației în funcție, atâta vreme cât impactul financiar – este vorba de simpla micșorare de la 28 la 26 pe filieră teoretică, liceu și de la 28 la 24 pe filieră tehnologică, plus profesional, plus dual, plus postliceal – impactul este mult peste 1.000 de clase. Există un impact financiar corespondent. Acest impact financiar trebuie să își găsească locul într-un buget, buget pe care îl discutăm tot acum. Locul se găsește prin niște discuții deloc liniștite intre Ministerul Educației si Ministerul de Finanțe, dar deloc liniștite.

Atâta vreme cât ministrul Educației, indiferent cum îl cheamă, este cel care asumă scăderea numărului de elevi în clasă, care asumă negocierea și includerea într-un buget și așa complicat, mi se pare total, dar total unfair să iasă altcineva decât Ministerul Educației cu aceste date. După cum mi se pare la fel de unfair să iasă altcineva și să spună cum va fi modificată tematica pentru examenele naționale, lucru care a fost cerut de elevi în primul rând.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.