Ministrul Educației: Tematica pentru examenele naționale va fi adaptată. Nu este simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevii

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seară, că tematica pentru examenele naționale va fi ”stabilită, adaptată, corelată cu realitățile acestui an”, în care educația a înregistrat pierderi. ”Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvată modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat”, a spus ministrul Educației la TVR 1.

Ministrul Educației a reamintit că a avut săptămâna trecută consultări cu reprezentanții elevilor, cu reprezentanții personalului din învățământ și cu reprezentanții părinților și ”cu toții au solicitat și împreună am agreat că vom face tot posibilul ca examenele naționale să se deruleze predictibil, la datele la care sunt planificate”.

”Am stabilit ca examenele naționale să se deruleze cu prezență fizică pentru a asigura relevanța acestor examene naționale. Având deja două puncte fixe, este foarte posibil să fim nevoiți să cedăm într-o altă parte pentru că, dacă n-am ceda în nicio parte, ar fi cam și cum am avea un an absolut normal, în care nimic nu s-a întâmplat, lucru în mod evident fals. Unde putem să flexibilizăm? La tematica de examen.

Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au avut loc pierderi. Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvată modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat pentru că de multe ori profesorii au predat, însă fără să fie vina lor, au predat în fața unor ecrane negre, deci nu avem un feedback, nu avem un raport real asupra a ceea ce au asimilat elevii.

Această tematică de examen va trebui să fie adaptată. Nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevii. Pentru asta este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut pentru a putea corela și a adapta tematica de examen”, a spus ministrul Educației.

În ceea ce privește modul în care vor fi reluate cursurile în semestrul II, Sorin Cîmpeanu a arătat că nu exclude niciun scenariu, iar decizia se va lua în funcţie de rata de infectare, la finalul lunii ianuarie.

Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu sau o combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie”, a spus ministrul Educației.

Ministrul a adăugat că este sigur că până pe 8 februarie se va învăţa online, iar elevii vor putea merge în şcoli în funcţie de rata de infectare de după vacanţa de iarnă.

„Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online (…). Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare. Evoluţia campaniei de vaccinare, ne dorim să fie cât mai mulţi profesori vaccinaţi. În funcţie de măsurile adoptate de alte state şi în funcţie de acţiunile remediale pe care trebuie să le facem şi care necesită prezenţa fizică în şcoală, vom lua decizia referitoare la modul în care va începe şcoala pe 8 februarie”, a spus ministrul Educației.

Orele remediale

Sorin Cîmpeanu a făcut referire și la cei 65.000 de elevi aflați în situații de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe semestrul I, spunând că ”acești elevi vor trebui să fie, cu prioritate, obiectul unor acțiuni remediale”.

”Pierderile predării online sunt inerente, ele vor trebui să fie compensate într-o măsură cât mai mare, această compensare se face prin acțiuni remediale. Pentru eficiența acțiunilor remediale avem nevoie de prezență fizică în școală, avem nevoie de cadre didactice, care să pună un diagnostic cu privire la pierderi – cât sunt și unde sunt acele pierderi – pentru ca mai apoi să poată interveni cu acțiuni remediale”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației  a explicat și modalitatea în care se vor desfășura activitățile remediale:

Acțiunile remediale presupun un număr de ore peste ceea ce se face în programul semestrului II. Aceste ore vor fi mai multe sau mai puține, în funcție de diagnosticul pe care-l va pune fiecare cadru didactic, în funcție de volumul pierderilor. Dacă le va fi suficientă o oră sau două în timpul săptămânii, de luni până vineri, este minunat. Dacă vor fi trei, asta vor stabili profesorii împreună cu elevii. Dacă vor stabili că vor să se întâlnească și sâmbăta pentru ca profesorii să ajute elevii, nu avem de ce să ne opunem, dimpotrivă. Asta va fi o decizie a profesorului împreună cu elevii.

Sorin Cîmpeanu a mai arătat că s-a luat decizia ca perioada de încheiere a situațiilor școlare din semestrul I să fie prelungită la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al doilea: „Astăzi am luat decizia să extindem această perioadă la opt săptămâni pentru a avea timp profesorii să compenseze pierderile prin aceste acțiuni remediale.”

Citește și: Circa 65 de mii de elevi se află în situația de a nu avea media încheiată pe semestrul I. Măsurile anunțate de Ministerul Educației

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.