Ministrul Educației: Profesorii vor fi plătiți pentru acțiunile remediale. Tematica pentru examenele naționale ar putea fi adaptată

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă dimineață, la Știrile ProTV, că profesorii vor fi plătiți pentru acțiunile remediale pe care le vor face, fiind identificate resursele financiare în acest sens. Ministrul a arătat că, pentru a efectua acțiuni remediale, este nevoie ca școlile să fie redeschise în semestrul II, dar ”nu este suficient să avem resurse financiare, trebuie să avem și profesori”. Sorin Cîmpeanu a mai spus că tematica pentru examenele naționale ar putea fi adaptată dacă se va constata că anumite părți din materie nu au putut fi predate sau recuperate.

Despre deschiderea școlilor pe 8 februarie

”Urmează trei săptămâni de învățământ online, începând cu data de 11 ianuarie până pe 29 ianuarie. Apoi, așa cum am declarat, ne dorim cu toții să deschidem semestrul II în format fizic. Acest lucru se va putea întâmpla sub rezerva evoluției epidemiologice, de asemenea vom avea raportările numerice cu privire la disponibilitatea personalului din învățământ pentru vaccinare (…) Aceste răspunsuri nu reprezintă nicidecum obligație de vaccinare. Indiferent care va fi rezultatul, vom încerca să deschidem școala. Cu cât va fi un rezultat mai mare cu atât șansele de transmitere a virusului vor fi mai mici.”

”Pe data de 8 februarie, în funcție de rezultatul acestor analize, pe care le vom avea doar în a doua jumătate a lunii ianuarie, nu excludem niciun scenariu, nici măcar acela al redeschiderii prioritare în zonele care au o rată de infectare mai mică sau a redeschiderii prioritare pentru grădinițe și învățământ primar sau prioritate acordată elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a care vor susține examenele naționale. Niciun scenariu nu va fi exclus.”

Acțiuni remediale după școala online

”Important este să compensăm aceste pierderi. Compensarea se face printr-un set integrat de acțiuni remediale. Aceste acțiuni remediale trebuie să fie particularizate la stadiul în care se află fiecare elev, în ultimă instanță, pentru că unii au pierdut mai mult, alții au pierdut mai puțin.”

”Școlile de vară sunt o măsură printre multe alte măsuri remediale. Până la școlile de vară, noi dorim să deschidem fizic semestrul II pentru a putea efectua acțiuni remediale. Dacă nu deschidem fizic, nu vom putea face acțiuni remediale. (…) Pentru acțiuni remediale este nevoie de profesionalismul și devotamentul fiecărui cadru didactic, este nevoie de resurse financiare pentru a plăti aceste acțiuni remediale. Aceste acțiuni remediale se decid în urma unei evaluări, unor simulări pe care profesorii trebuie să le facă pentru a vedea cât au pierdut elevii, cât nu au asimilat, nu se vor face în funcție de cât au predat profesorii. După ce vom avea acest diagnostic, fiecare cadru didactic va trebui să facă un plan de compensare, o predare sintetică.”

”Am identificat și sursa de finanțare. Este vorba de 30 de milioane de euro din fonduri europene, este vorba de o sumă cel puțin la fel de mare din proiectul ROSE, proiect derulat împreună cu Banca Mondială, pentru plata acestor acțiuni remediale pentru că e nevoie și de resurse. Dar nu este suficient să avem resurse financiare, trebuie să avem și profesori pregătiți și disponibili. (…) Profesorii vor fi plătiți, am identificat sursele de finanțare a acțiunilor remediale.”

Examenele naționale

Conform solicitărilor sindicatelor din educație, elevilor și părinților, examenele naționale ”se dorește a fi organizate la aceeași dată, în aceeași structură, în format fizic. Tematica examenelor naționale ar putea, ar trebui să fie adaptată în funcție de rezultatele pe care le vom primi la realitățile acestui an care a fost atipic. Examenele naționale trebuie să se deruleze. (…) În urma acestor rezultate pe care le vom primi, tematica ar putea fi adaptată. Vom da niște seturi de subiecte, în măsura în care vom primi semnale dintr-un număr suficient de mare că această porțiune de materie nu a fost predată sau nu a putut fi recuperată prin acțiunile remediale, vom vedea ce măsuri se impun în interesul elevilor pentru flexibilizarea eventuală a programei examenelor naționale.”

Concurs pentru directorii de școli

”Dezideratul de profesionalizare a managementului unităților de învățământ este unul dintre cele mai importante. Profesionalizarea managementului înseamnă concurs. Acest concurs poate fi derulat după cel pe care îl organizăm pentru inspectorii generali și inspectorii generali adjuncți și ne dorim foarte mult ca acest lucru să se întâmple în acest an, după o metodologie care să elimine orice influență a politicului și să privilegieze competența în detrimentul politicului.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.