Consultări la Ministerul Educației: ”Elevii doresc susţinerea examenelor cu prezenţă fizică la datele planificate, pe baza unor tematici adaptate şi corelate cu materia predată”

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi, că reprezentanţii sindicatelor din educaţie, ai elevilor şi ai părinţilor doresc redeschiderea şcolilor pe data de 8 februarie, însă „sub rezerva” evoluţiei epidemiologice. În plus, elevii susțin organizarea examenelor naţionale cu prezenţă fizică, ”la datele planificate, pe baza unor tematici adaptate şi corelate cu materia predată, precum şi susţinerea unor evaluări premergătoare examenelor naţionale, astfel încât să existe suficient de mult timp pentru acţiuni remediale”, a precizat ministrul, citat de Agerpres.

Sorin Cîmpeanu a avut, joi, consultări cu reprezentanţii Sindicatului „Spiru Haret”, FSLI, Alma Mater, reprezentanţii Consiliului Naţional a Elevilor, cei ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, dar şi cu cei ai studenţilor de la ANOSR, UNSR şi USR.

Potrivit ministrului, în cadrul discuţiilor cu cele trei federaţii sindicale s-a reiterat dorinţa de deschidere a semestrului II în data de 8 februarie sub rezerva evoluţiei epidemiologice.

S-a reiterat dorinţa de deschidere a semestrului II în data de 8 februarie, sub rezerva evoluţiei epidemiologice, înţelegându-se importanţa protecţiei stării de sănătate a elevilor şi profesorilor, a diminuării riscurilor, dar şi a necesităţii organizării unor acţiuni remediale pentru a recupera cât mai mult din pierderile suferite de elevi pe parcursul crizei sanitare.

S-a subliniat încă o dată în mod special importanţa acţiunilor remediale, mai ales cu privire la derularea examenelor naţionale, dar nu numai pentru cei care susţin examene naţionale anul acesta şi, de asemenea, s-a subliniat rolul profesorului pentru implementarea acestor acţiuni remediale. Am fost cu toţii de acord că este de recuperat, iar recuperarea se face doar prin devotamentul şi profesionalismul fiecărui cadru didactic”, a spus ministrul Educaţiei.

Conform ministrului, s-a susținut de asemenea ”elaborarea unei tematici care să fie conformă cu materia parcursă şi asimilată de elevi în cadrul examenelor naţionale – o tematică corelată cu ceea ce s-a predat şi cu ceea ce s-a asimilat de către elevi.”

”S-a discutat importanţa celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităţilor de învăţământ şi a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar. Deci, profesionalizarea managementului şcolilor, un lucru deosebit de important. S-au avut în vedere mai multe variante care vor fi analizate, rezultatul trebuie să fie unul singur: profesionalizarea managementului școlii și diminuarea la maximul posibil a influențelor de natură politică. Importanţa finanţării cercetării la nivel instituţional în universităţi şi asigurarea resurselor financiare pentru universităţi în vederea continuării investiţiilor şi a derulării activităţilor universitare în condiţii de siguranţă a fost o solicitare specifică Alma Mater. Ultima, susţinerea unei informări corecte şi complete asupra actului de vaccinare fără a exista obligativitatea vaccinării”, a mai spus ministrul.

Discuțiile cu elevii: burse, transport, examene naționale, planuri-cadru

În cadrul consultărilor cu reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, a arătat Sorin Cîmpeanu, aceștia au susţinut importanţa burselor. „Ministerul Educaţiei susţine de asemenea importanţa burselor elevilor”, a arătat Cîmpeanu. „S-a luat în considerare transportul elevilor. Pentru operaţionalizarea prevederilor legale, este vorba îndeosebi de Legea 226, soluţia pe care am identificat-o este aceea a solicitării de reglementare a unor tarife maximale prin ANRSC – Autoritatea Naţională de Reglementare a Serviciilor Comunitare, astfel încât acea parte de transport nereglementată care dacă este nereglementată, este în afara legii, dacă este în afara legii, nu poate fi decontat, să poată fi rezolvată printr-o reglementare de către cei în drept să facă reglementări pentru ca transportul elevilor să poată fi decontat şi legea să poată fi aplicabilă, a mai afirmat ministrul.

Totodată, a adăugat Sorin Cîmpeanu, ”s-a reiterat interesul elevilor în dezbaterea planurilor-cadru pentru liceu”.

„Au apreciat faptul că planurile-cadru de liceu, lansate în dezbatere publică în data de 5 ianuarie, puteau să stea în transparenţă 10 zile, atât obligă legea, dar s-a apreciat faptul că sunt lăsate în transparenţă 25 de zile, tocmai pentru ca din partea societăţii să vină propuneri de îmbunătăţire a acestor planuri-cadru, a listei de discipline pe care elevii de clasa a IX-a, a X-a, a XI-a și a XII-a o vor avea în liceu şi a numărului de ore alocat fiecărei discipline. (…) S-a solicitat de asemenea o particularizare cât mai pronunțată posibil, o flexibilizare a planurilor-cadru, mai ales pentru ciclul superior al liceului, clasele a XI-a și a XII-a”, a precizat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu a mai spus că reprezentanţii elevilor au susținut că doresc derularea examenelor naţionale cu prezenţă fizică, care să aibă loc la datele planificate, pe baza unor tematici adaptate şi corelate cu materia predată, precum şi susţinerea unor evaluări premergătoare examenelor naţionale.

„Susţinerea examenelor naţionale cu prezenţă fizică doresc elevii, la datele planificate, pe baza unor tematici adaptate şi corelate cu materia predată, precum şi susţinerea unor evaluări premergătoare examenelor naţionale, astfel încât să existe suficient de mult timp pentru acţiuni remediale. (…) Am agreat cu elevii că nu vom exclude niciun scenariu care va rezulta în urma unei analize responsabile, profesioniste făcute de cei în drept în cea de-a doua parte a lunii ianuarie referitor la deschiderea celui de-al doilea semestru”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că nu s-a făcut nicio referire la anularea sau decalarea examenelor naţionale.

„În niciun caz, în nicio discuţie nu a rezultat anularea şi nici măcar decalarea examenelor naţionale. Pentru predictibilitate, examenele naţionale trebuie să se deruleze la datele planificate, cu prezenţă fizică şi pe o tematică ce într-adevăr va trebui să fie adaptată la ceea ce s-a predat şi la ceea ce a asimilat elevul. Ceea ce s-a predat ştim din raportări, ceea ce a asimilat elevul vei putea şti în urma unei evaluări personalizate. Pentru că există discrepanţe mari pe care trebuie să le recunoaştem, să le asumăm şi să vedem ce putem să facem mai bine pentru a diminua pierderile. Nu pretinde nimeni că vom putea compensa absolut toate pierderile, este important să compensăm cât mai mult din aceste pierderi„, a arătat ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, reprezentanţii părinţilor au solicitat creştere bugetară în domeniul educaţiei.

O susţinere prioritară a unei creşteri semnificative a costului standard per-elev, componenta destinată cheltuielilor materiale, este o solicitare a Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi. Se doreşte consolidarea cadrului legal care să faciliteze un dialog între şcoală şi societatea civilă. S-a reiterat dorinţa de deschidere a semestrului II pe 8 februarie, aşa cum au dorit şi elevii şi sindicatele profesorilor, tot sub rezerva evoluţiei epidemiologice, tot înţelegându-se importanţa protecţiei stării de sănătate a elevilor şi profesorilor”, a declarat Cîmpeanu.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here