Ministrul Educației, despre examenele naționale: Îmi doresc să se deruleze la datele la care au fost planificate, în modul în care au fost planificate şi pe tematica planificată

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri seara, că îşi doreşte ca examenele naţionale din acest an să se deruleze ”la datele la care au fost planificate, în modul în care au fost planificate şi pe tematica planificată”. ”Dacă putem să redeschidem școlile, vom face toate eforturile pentru acțiuni remediale pentru ca examenele naționale să se deruleze așa cum au fost planificate”, a spus ministrul.

”Cert este că examenele naţionale trebuie să se deruleze, cert este că predictibilitatea este un lucru foarte important. Deci, îmi doresc să se deruleze examenele naţionale la datele la care au fost planificate, îmi doresc să se deruleze în modul în care au fost planificate şi pe tematica planificată. (…) Toate sunt legate de decizia care va fi luată la finalul lunii ianuarie, dacă putem să redeschidem școlile, vom face toate eforturile pentru acțiuni remediale pentru ca și examenele naționale să se deruleze așa cum au fost planificate”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi 24.

Întrebat dacă școala va continua online, cum se vor încheia mediile și cum se vor desfășura examenele, ministrul Educației a răspuns: ”Va fi extrem de complicat, nu este un secret pentru nimeni, însă chiar și în această variantă suntem datori să găsim soluții pentru încheierea mediilor. (…) Au fost luate măsuri de flexibilizare a notării, în momentul în care vom ști amploarea fenomenului de risc cu privire la neîncheierea mediilor, voi vedea, împreună cu experții în educație, dacă peste măsurile deja luate se impun și alte măsuri de flexibilizare a modului de evaluare. Toate aceste măsuri pot să vă garantez că vor fi în interesul elevului, dar vor fi alte pierderi care se adaugă peste pierderile suferite în educație.

În ceea ce privește tabletele pentru elevi, Sorin Cîmpeanu a arătat că ”din păcate” acestea nu au ajuns la toți elevii. ”Acum s-au distribuit toate tabletele, dacă s-au distribuit toate tabletele nu înseamnă că ele au ajuns la elevi. Există un stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi şi de părinţi, spre exemplu. (…) Voi cere o raportare exactă, dar estimez că până în 20%, ceea ce înseamnă un procent foarte mare. Unii nu le-au ridicat pentru că nu au ştiut, alţii pentru că nu au avut nevoie.

Există situaţii, din păcate, în care acelaşi copil a primit două sau chiar trei tablete, una de la minister, una de la primărie, una de la nu ştiu ce sponsor, în timp ce alţi copii nu au primit niciuna. Există o inechitate foarte pronunţată, lucrurile au fost amestecate, au venit foarte rapid unele peste altele, este o situaţie care trebuie să fie reglată”, a declarat ministrul Educaţiei.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.