Sondaj privind școala online: Peste 40% dintre elevii din București și Ilfov spun că au ”goluri” în materie, 37,5% au recurs la meditații

0
Foto: pixabay.com

42,1% dintre elevii din Capitală și din județul Ilfov spun că au ”goluri” în materie din cauza metodei de predare în regim online și doar 12,8% afirmă că nu prezintă ”în mod cert” goluri, arată un sondaj de opinie realizat de Asociația Elevilor din București și Ilfov. Pe de altă parte, 28,4% dintre elevii chestionați susțin că știu elevi care nu au acces la internet sau dispozitive pentru a putea continua educația în această perioadă.

La sondajul privind percepția elevilor asupra închiderii școlilor și trecerii cursurilor în sistem online au răspuns 1.341 de elevi din București și Ilfov, se arată într-un comunicat de presă al Asociației Elevilor din București și Ilfov.

Astfel, întrebați dacă simt că au goluri din cauza metodei de predare în regim online, cei mai mulți dintre elevii chestionați – 42,1% – au răspuns afirmativ, 20,1% au arătat că în mare parte nu au acumulat goluri, iar 19,8% dintre elevi au spus că în mare parte sunt depășiți de predarea online. Totodată, 12,8% dintre elevi au răspuns că nu prezintă în mod cert goluri, în timp ce 5,2% nu pot estima acest lucru.

Legat de lipsa înțelegerii lecțiilor în regim online, 62,5% au arătat că nu au apelat la ore de ajutor suplimentar, în timp ce 37,5% spun că au recurs la meditații.

Cu toate acestea, având în vedere indicele ridicat de incidență a cazurilor de COVID-19, 53,7% dintre elevii respondenți consideră că decizia de a închide unitățile de învățământ și de a trece în mediul online este una bună. 33,4% spun că decizia nu este una bine fondată, iar 12,9% au declarat că nu știu sau nu vor să se pronunțe pe acest subiect.

Întrebați în legătură cu abordarea pe care ar trebui să o aibă autoritățile în privința desfășurării cursurilor, 48,2% dintre elevii chestionați au spus că școala ar trebui să se desfășoare strict în mediul online, 25% cred că toți elevii ar trebui să vină la școală fizic, în timp ce 20,2% susțin scenariul hibrid. 6,6% sunt indeciși asupra modului de desfășurare a actului educațional.

Întrebați dacă știu elevi care nu au acces la internet sau la dispozitive, 71,6% dintre elevi au afirmat că nu știu de existența unor astfel de cazuri, în timp ce 28,4% cunosc alți elevi care nu își pot continua educația în această perioadă.

În ceea ce privește anularea tezelor și olimpiadelor, 80,7% din respondenți sunt de acord cu decizia Ministerului Educației de a anula olimpiadele și tezele, 13,8% nu sunt de acord, în timp ce 5,5% au opinii mixte pe tema aceasta. Printre acestea se numără:

  • “Doar tezele ar trebui amânate, nu și olimpiadele. ”
  •  “Sunt de părere că olimpiadele ar trebui susținute în condiții de maximă siguranță.”
  • ”Tezele ar trebui anulate, dar olimpiadele sunt de ajutor pe viitor, ne ajută să scăpăm de ani întregi de învățat la admitere dacă avem rezultate bune”
  • “Tezele ar trebui date mai ales la clasele a 8-a și a 12-a, iar olimpiadele școlare ar trebui anulate.”

La sondajul realizat de Asociația Elevilor din București și Ilfov au răspuns 33,9% de elevi care învață în sectorul 2, 21,3% care învață în sectorul 4, 18,7% – sectorul 1, 11,2% – sectorul 3, 7,5% – sectorul 5, 3,8% – sectorul 6, iar 3,7% – județul Ilfov.

În urma acestui sondaj, Asociația Elevilor din București și Ilfov trage un semnal de alarmă  în ceea ce privește ”lipsa de interes” a Ministerului Educației prin ”refuzul acordării dispozitivelor necesare pentru toți elevii cu o situație financiară precară”.

”Deși sondajul a fost efectuat în interiorul municipiului București și județul Ilfov, 24,8% din cei chestionați au afirmat faptul că știu de existența cazurilor de elevi care nu au acces la internet/ un dispozitiv pe care să îl utilizeze pentru a își continua studiile pe această perioadă de timp”, spun reprezentanții elevilor.

Puteți citi aici comunicatul integral al Asociației Elevilor din București și Ilfov.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here