Cum se vor calcula mediile elevilor fără teze în acest an școlar. Explicațiile ministrului Educației

0

Mediile elevilor se vor calcula fără teze în cele două semestre din acest an școlar. Ministrul Educației, Monica Anisie, a explicat modalitatea de calcul: media semestrială se calculează ”prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului”.

”Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, ca în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului”, a scris Monica Anisie zilele trecute, pe Facebook.

Ministrul spune că ”eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare”.

Potrivit ministrului, ”evaluarea formativă joacă un rol cheie în susținerea progresului elevilor în timpul procesului de predare-învățare”. ”În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala.

De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza.

Astfel, profesorii se vor concentra pe evaluarile formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de invatare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul”, a scris ministrul Educației.

Monica Anisie a mai explicat că ”modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic”.

”Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul). Dacă exigențele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competențe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe”, spune Monica Anisie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.