Reprezentantul UNICEF în România: A scăzut calitatea învăţământului. Investiţiile în educaţia primară sunt mult sub ceea ce ar trebui

0
Foto: turnulsfatului.ro

Educaţia ar trebui să fie o prioritate „cheie” pentru partidele politice, în special în această perioadă de pandemie, a declarat, miercuri, Pieter Bult, reprezentant UNICEF în România, la Conferinţa ‘Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate’, relatează Agerpres.

„Educaţia este pentru mine un domeniu critic pentru dezvoltarea unei ţări şi cred că ar trebui să fie o prioritate cheie pentru partidele politice în această perioadă, în special. Educaţia este importantă pentru bunăstarea generală a copiilor, sănătatea şi bunăstarea societăţii, este importantă din punct de vedere economic pentru dezvoltarea sustenabilă a ţării şi e important să vedem care sunt problemele structurale cu care se confruntă România cum ar fi sărăcia – 40 % din copii trăiesc în sărăcie, sunt afectaţi de excluziunea socială. Educaţia este o cheie şi trebuie să fie o prioritate cheie pentru liderii politici”, a subliniat reprezentantul UNICEF.

În opinia sa, în România, investiţiile în educaţia primară sunt „mult sub ceea ce ar trebui”.

„Stabilitatea în educaţie necesită o dezvoltare, o înnoire constantă pentru a ţine pasul, a înnoi societatea. E nevoie de un leadership în administraţie pentru asta, în special în administraţia învăţământului. În ceea ce priveşte situaţia Educaţiei în România, n-am să dau note acum, dar cred că este mult spaţiu pentru îmbunătăţirea accesului la educaţie pentru toţi copiii. Ştim că circa un copil din 5 nu-şi încheie ciclul de învăţământ obligatoriu, fie avem de-a face cu abandon şcolar, în special în spaţiul rural, unde un copil din 4 este numărul, şi, de asemenea, copiii cu dizabilităţi care din care jumătate nu merg deloc la şcoală”, a spus Peter Bult.

Potrivit acestuia, calitatea învăţământului a scăzut. „A scăzut calitatea învăţământului, se pare că s-a înrăutăţit: 40 % dintre copii din Romania după ce termină ciclul de învăţământ nu pot citi sau scrie sau înţelege corect, cam la vârsta de 15 ani. (…) Încă înainte de criza COVID se întâmpla asta, acum este şi mai rău. Suntem după luni de pandemie şi aceasta a afectat şi mai mult învăţământul – copiii nu mai pot merge la şcoală, este foarte dificil pentru ei să continue şcoala. Deci, multe lucruri de îmbunătăţit. Din punct de vedere al UNICEF-ului, ne interesează, dorim să lucrăm în învăţământ, suntem implicaţi de mulţi ani. (…) E nevoie de îmbunătăţirea calităţii Educaţiei, a accesului la Educaţie şi, de asemenea, în special, educaţia primară la copii. (…) Investiţiile în educaţia primară sunt mult sub ceea ce ar trebui”, a adăugat Bult.

Digi24, Fundaţia Agenţia de Dezvoltare comunitară „Împreună”, Reprezentanţa Comisiei Europene în România, INSCHOOL – proiectul comun al Uniunii Europene şi Consiliului Europei, Universitatea din Bucureşti şi Administraţia Prezidenţială au organizat, miercuri, dezbaterea „Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate”. Evenimentul este înscris în calendarul de activităţi organizate sub egida Proiectului „România educată” şi este realizat şi cu sprijinul UNICEF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.