Ministerul Educației vrea să realizeze o hartă a școlilor dezavantajate din România

0
Foto: citynews.ro

Ministerul Educației a anunțat, miercuri, că începe procesul de dezvoltare a Hărții școlilor dezavantajate din România, prin care vrea să identifice ”nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional”. 

”Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educație.

În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, vom realiza o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, precizează MEC, într-un comunicat de presă.

Pentru realizarea acestui obiectiv, mai arată MEC, ministrul Educației, Monica Anisie, a invitat o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație să se alăture demersului inițiat de minister.

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuși să realizăm această hartă a școlilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual și adapta intervențiile de la nivel central, județean și local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Eduației în invitația transmisă.

O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Digitalizarea educației

Pe de altă parte, Monica Anisie a lansat, miercuri, un apel la acțiune comună privind digitalizarea educației, invitând companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii să contribuie la ”transformarea de paradigmă propusă de Ministerul Educației și Cercetării: Școala SMART – Școală Modernă, Accesibilă, Bazată pe Resurse și Tehnologii digitale, care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii”.

Apelul vine în contextul în care Ministerul Educației și Cercetării a lansat, la începutul acestei săptămâni, un proces de consultare publică pe tema proiectului de Strategie privind digitalizarea educației din România.

”Vă propun un dialog deschis pe următoarele teme relevante, incluse în designul
acestei Strategii: competențe digitale pentru elevi și studenți, educația digitală pe întreg parcursul vieții, formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală, infrastructură și resurse tehnologice digitale, conectivitate, resurse educaționale deschise, curriculum școlar pentru meserii emergente, securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT, cu posibilitatea includerii de noi teme subsecvente digitalizării educației”, spune Monica Anisie în Apelul la acțiunea comună privind digitalizarea educației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here