Conferință SuperTeach – provocările noului an școlar: ”Avem nevoie să evadăm din metodă dacă simțim că aceasta este soluția pentru a ne ajuta copiii”

0
Foto: facebook.com/ SuperTeach

Adaptarea lecțiilor la sistemul de predare hibrid, gestionarea timpului și starea emoțională a copiilor sunt principalele provocări ale profesorilor în prima săptămână de școală. Despre toate acestea s-a discutat, sâmbătă, în cadrul unei conferințe SuperTeach, la care au participat online peste 1.300 de profesori.

Prima conferință SuperTeach de după începerea anului școlar s-a concentrat asupra predării și învățării în sistem hibrid. Timp de cinci ore, peste 1.300 de profesori s-au aflat în dialog cu specialiști în educație, formatori și lideri de opinie pe tema soluțiilor care ar putea fi abordate în sala de clasă fizică și/sau virtuală astfel încât elevii să-și dezvolte potențialul și să continue procesul educațional, se arată într-un comunicat de presă al organizatorilor.

Potrivit sursei citate, conferința a abordat două aspecte convergente ale lucrului profesorului și învățătorului la clasă: interacțiunea directă și digitală cu copiii, pe de o parte, și modalitatea și condițiile de predare ale acestora, pe de altă parte.

”În triada profesor-elev-părinte, profesorul este cel care poartă greul. De aceea, avem nevoie să privim elevii de la clasă ca pe niște puncte de întâlnire și surse de inspirație și să evadăm din metodă dacă simțim că aceasta este soluția pentru a ne ajuta copiii să treacă mai lin peste această perioadă”, a spus pr. Constantin Necula.

În ceea ce privește gestionarea relației cu elevii atât în clasă, cât și dincolo de ecran, una dintre principalele provocări ale cadrelor didactice în prima săptămână de școală, formatorii SuperTeach au oferit participanților soluții despre cum pot aplica mentalitatea deschisă în educație pentru a adapta predarea și învățarea provocărilor sistemului hibrid.

”Ne dăm seama că luptăm să facem orele ca înainte, însă cel mai înțelept lucru este acela de a ne privi elevii, de a încerca să le înțelegem perspectiva și de a ne adapta la cum recepționează ei ceea ce transmitem noi”, a punctat Adrian Timofti, profesor de istorie și Director al Liceului Varlaam din Iași.

”Fără copii, școala e pustie”, a spus Niculina Filat, profesor de religie și Director al Colegiului Național Iulia Hașdeu din București. ”De aceea este esențial să continuăm să comunicăm cu ei în această perioadă și să lucrăm împreună cu ei, pentru că sunt dornici să ne ajute. Elevii sunt extraordinari dacă îi vedem așa cum sunt ei, unici”, a adăugat aceasta.

În ceea ce privește soluțiile concrete de abordare a școlii hibride, în timpul conferinței au fost dezbătute studii de caz și feedback-uri din partea profesorilor, învățătorilor și elevilor, precum și cele mai utile aplicații folosite de aceștia în predarea digitală.

Vorbind despre aceste schimbări ca fiind permanente, Mirela Tanc, profesoară de limba și literatura română în Oradea, nominalizată la Global Teacher Prize (Premiul Nobel în Educație), este de părere că ”menirea profesorului este aceea de facilitator al transformării”. Printre metodele pe care le-a folosit în predarea online, a enumerat orele de lectură alături de astronauți ai NASA, crearea unui personaj pentru jocul Minecraft folosind mijloacele de caracterizare a unui personaj din literatură alături de elevii de clasa a VIII-a sau crearea unui puzzle colaborativ pentru cei care tocmai au intrat în clasa a V-a care să le stimuleze relaționarea și lucrul în echipă.

”Opțiunea cea mai simplă este cea mai bună”, a conchis Iulius Carebia, EdTech Coach la Școala Germano-Europeană din Singapore. ”Lucrăm în clasă și online concomitent și folosim o selecție de programe pe care le-am ales pentru toți profesorii. Trebuie să schimbăm modul în care făceam aceeași lecție, să o adaptăm. Mai mult, avem și o serie de aplicații și instrumente pentru a ne ajuta elevii să treacă cu bine emoțional de această perioadă”, a mai spus acesta.


Următoarele webinarii SuperTeach, dedicate profesorilor:

  • 23 septembrie, ora 15.00 – ”Cum susții visurile elevilor tăi?”, facilitat de Mirela Oprea,
    fondator Dream Management
  • 23 septembrie, ora 18.00 – ”Profesorul Digital”, facilitat de Dragoș Apostu, Program Manager Ui Path
  • 24 septembrie, ora 15.00 – ”Predarea cu Mentalitatea Deschisă”, susținut de Cristina
    Alexandrescu, Roxana Popescu și Anca Simion, profesori facilitatori în Mentalitatea Deschisă în Educație
  • 30 septembrie, ora 17.00 – ”Cafeneaua părinților – Clasa Pregătitoare – o provocare pentru profesori, părinți și elevi?”, susținut de Claudia Cârstocea, profesor facilitator în Mentalitatea Deschisă în Educație.

Webinariile vor fi deschise tuturor profesorilor, în limita locurilor disponibile, precizează organizatorii. Detalii despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe site-ul și pe pagina de Facebook a proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here