Reacția elevilor după publicarea regulilor pentru predarea online: MEC încalcă legea sistematic. Anul şcolar va începe într-un mod haotic

0
Foto: pixabay.com

Consiliul Național al Elevilor (CNE) contestă ordinul ministrului Educației prin care sunt stabilite regulile pentru predarea online. Reprezentanții elevilor atrag atenția asupra prevederilor legate de notarea elevilor, spunând că profesorii au nevoie de itemi de evaluare a activităţii online. Totodată, elevii consideră că lecțiile trebuie înregistrate în condițiile în care sistemul de transmisie live nu este pus la punct în multe dintre unităţile de învăţământ.

Elevii reamintesc că, în cursul zilei de vineri, a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul 5545/2020, semnat de ministrul educaţiei, care aprobă Metodologia-cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

”Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra prevederilor acestui ordin lacunar, în contextul în care a fost emis cu doar două zile înaintea redeschiderii şcolilor, fără consultarea reprezentanţilor actorilor din sistemul educaţional”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Național al Elevilor, preluat de Agerpres.

Conform ordinului de ministru, arată CNE, ”printre principiile care guvernează procesul didactic din mediul online, cel puţin la nivel teoretic, se regăsesc principiul calităţii, principiul asigurării egalităţii de şanse şi principiul centrării educaţiei pe beneficiarii acesteia”.

”În contextul în care, încă din lumea martie, peste 900.000 de elevi din România nu şi-au putut continua parcursul educaţional din cauza lipsei de dispozitive conectate la Internet, principiile enunţate mai sus rămân doar nişte forme fără fond, care, în fapt, nu vor putea fi aplicate decât pe hârtie, în ciuda faptului că Guvernul României are cadrul legislativ necesar pentru a achiziţiona aceste dispozitive, conform Legii 109/2020 – (n.n Ministerul Educaţiei şi Cercetării) asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning.

Având în vedere considerentele de mai sus, putem afirma faptul că Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ales să neglijeze elevii fără acces la tehnologie, prin lipsa infrastructurii asigurate de la nivel central şi prin pasarea responsabilităţii către autorităţile publice locale, dar şi prin consemnarea ca absenţi a tuturor elevilor care nu participă la cursurile online”, spun elevii.

Totodată, aceștia atrag atenţia asupra posibilităţii profesorilor de a nota elevii în baza activităţii online, fără acordul lor sau al părinţilor:

”Această măsură este una lipsită de fundament, în contextul în care nici până în ziua de astăzi nu a fost redactat un set de norme care să indice modalitatea de transpunere a conţinuturilor de la clasă în spaţiul virtual, în baza cărora profesorul să poată evalua şi nota elevul. Pentru ca notarea să se realizeze în mod corect şi obiectiv, cadrul didactic are nevoie atât de itemi de evaluare a activităţii online, cât şi de modalităţi eficiente de predare a conţinuturilor, astfel încât elevul să asimileze competenţele-cheie din profilul absolventului.”

În acelaşi timp, elevii consideră că lecțiile ar trebui să fie înregistrate: ”Având în vedere faptul că sistemul de transmisiune live nu este pus la punct în multe dintre unităţile de învăţământ, este imperios ca lecţiile să fie înregistrate, astfel încât acestea să poată fi accesate atât de elevii care nu sunt prezenţi fizic la şcoală, cât şi de cei care îşi doresc să revină asupra anumitor conţinuturi.”

„Încă o dată, Guvernul României ne dovedeşte că nu este capabil să asigure condiţiile necesare pentru ca toţi elevii să aibă acces la educaţie, în mod nemijlocit. Ministerul Educaţiei şi Cercetării emite ordine în care sunt prevăzute principii precum egalitatea de şanse şi echitatea. Unde erau aceste principii, stimaţi guvernanţi, atunci când ar fi trebuit să faceţi achiziţii pentru dispozitive electronice conectate la internet pentru elevi şi profesori?

Anul şcolar va începe într-un mod haotic, iar responsabilitatea vă aparţine întru totul. În tot acest timp, tot ceea ce vă interesează este campania electorală. Am o veste pentru dumneavoastră: şcoala continuă şi după alegeri! Ce veţi face atunci?„, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Citește și: Ordin MEC pentru predarea online: Sarcinile de lucru trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor față de învățare, la oboseală fizică și emoțională

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.