În ce scenariu va începe școala în București. Violeta Dascălu, directorul Școlii Ferdinand I: În condițiile actuale, nu cred că se va intra pe verde

0

Directorul Școlii Ferdinand I, Violeta Dascălu, spune că școlile din București nu pot începe cursurile în scenariul verde întrucât nu se poate respecta distanțarea fizică. În condițiile actuale, formula potrivită este scenariul galben, în care copiii vin prin rotație la școală, consideră Violeta Dascălu. Marți, inspectorul general școlar adjunct în cadrul ISMB, Liliana Toderiuc-Fedorca, anunța, într-o declarație acordată Edupedu.ro, că pe 14 septembrie școlile din Capitală vor începe cursurile în scenariul verde și toți elevii vor fi prezenți fizic la școală. Astăzi, inspectorul a precizat că școlile bucureștene se pregătesc pentru toate cele trei scenarii.

Violeta Dascălu crede că școala nu poate începe în scenariul verde în București. ”Nu cred că intră pe verde. În București, școlile, în general, sunt cu un număr mare de copii. Cel puțin școala noastră are aproape 800 de copii, nu se pune problema să putem toți învăța fizic la școală. Iar dacă am învăța pe grupe, cumva, s-ar mări costurile”, a spus, la TVR, directorul Școlii Ferdinand I.

”Chiar și cu ce este acum în dezbatere publică (normele propuse de Ministerul Sănătății – n.red.), nu putem începe. Colectivele de elevi nu încap în spațiile claselor, respectând distanțarea fizică”, a mai precizat Violeta Dascălu (foto).

În ceea ce privește montarea de separatoare acolo unde nu se poate respecta distanța de 1 metru între elevi, așa cum prevede ghidul pus în dezbatere publică, directorul Școlii Ferdinand spune că nu va aplica această soluție în sălile de clasă.

”Nu am pus și nici nu vom pune. Am consultat medici și au spus că nu sunt relevante”, explică Violeta Dascălu.

Miercuri, inspectorul școlar general adjunct al ISMB, Liliana Toderiuc-Fedorca, a venit cu noi declarații pe tema deschiderii școlilor și a spus, la Europa FM, că unitățile școlare se pregătesc pentru toate cele trei scenarii.

În plus, inspectorul a arătat că aproximativ jumătate dintre școlile din Capitală au montat deja sau sunt în curs de dotare a sălilor de clasă cu panouri de plastic pentru separarea copiilor și camere de filmare pentru transmiterea lecțiilor online.

”Unități de învățământ sunt care au finalizat acest proces, altele sunt în procesul de dotare (…) Acolo unde nu se poate respecta distanța de 1 metru, varianta pe care se poate merge este aceasta cu asigurarea plexiglasului la fiecare băncuță”, a spus Liliana Toderiuc-Fedorca.

Inspectorul a mai precizat că majoritatea cadrelor didactice din Capitală ar vrea ca, de la 14 septembrie, toți elevii să vină în același timp, în clase.

”Aceasta este dorința, nu numai copiii își doresc să vină la școală și, noi, profesorii, ne dorim să mergem la școală. Sigur că dorința noastră se va pune în practică dacă avem și condițiile epidemiologice îndeplinite”, a explicat Liliana Toderiuc-Fedorca.


Ce prevăd Normele privind instituirea de măsuri sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ în perioada pandemiei COVID-19, aflate în dezbatere publică:

  • Direcţiile de sănătate publică trebuie să informeze până la data de 7 septembrie inspectoratele şcolare şi comitetele pentru situaţii de urgenţă cu privire la situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, în funcţie de care vor fi luate măsuri pentru începerea şcolii.
  • Inspectoratele şcolare urmează să propună spre aprobare Comitetelor pentru situaţii de urgenţă scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ în concordanţă cu situaţia epidemiologică la data de 7 septembrie, infrastructura şi resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.
  • Decizia privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ pentru începutul anului şcolar 2020 – 2021 va fi transmisă până la data de 10 septembrie.
  • La apariţia a trei cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite ale aceleiaşi unităţi de învăţământ se suspendă cursurile pe o perioadă de 14 zile de la data de debut a ultimului caz.
  • În sălile de clasă va trebui să se asigure distanţarea fizică de un metru între elevi sau dotarea băncilor cu separator în situaţia în care nu se poate acest lucru, cu stabilirea circuitelor funcţionale, organizarea spaţiilor de recreere, evaluarea necesarului de resurse umane; sunt necesare materiale de curăţenie, igienă şi dezinfecţie, un stoc de rezervă de materiale de protecţie pentru elevi şi personal, la care se adaugă instruirea personalului.
  • Elevii (inclusiv cei din clasa pregătitoare) şi personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic vor purta mască atât în timpul orelor de curs, cât şi în timpul recreaţiei.
  • Masca de protecţie va fi obligatorie pentru elevi în timpul recreaţiei în aer liber, în spaţiile aglomerate, atunci când nu este asigurată distanţă de minim un metru între elevi. Masca de protecţie nu este obligatorie în cazul preşcolarilor.
  • Primul triaj zilnic trebuie efectuat de către părinte, acasă, prin măsurarea temperaturii corporale şi aprecierea stării de sănătate a copilului, în urma căreia se decide prezentarea la cursuri. Părinții vor completa o declarație pe proprie răspundere, ce va fi adusă în prima zi de școală.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here