Ghidul informativ al Ministerului Educației: Încheierea mediilor în anul școlar 2019-2020. Cele opt situații

1
Foto: facebook.com/ Ministerul Educației și Cercetării

Ministerul Educației și Cercetării a actualizat Ghidul informativ, publicat pe site-ul instituției, explicând modul în care se va realiza încheierea mediilor în anul școlar 2019-2020. MEC prezintă cele opt situații, precizând că mediile vor fi încheiate cu minimum două calificative/note.

Cele opt situații prezentate în Ghidul MEC privind încheierea situației școlare:

Situația 1: dacă elevul are cel puțin două calificative/note în semestrul al II-lea, dar activitatea sa on-line nu poate fi valorificată, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două calificative/note.

Situația 2: dacă elevul are cel puțin două calificative/note în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două calificative/note.

Situația 3: dacă elevul are doar o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci a doua notă va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru.

Situația 4: dacă elevul are doar un calificativ/o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația sa școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note.

Situația 5: dacă elevul nu are niciun calificativ/nicio notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală.

Situația 6: dacă elevul nu are nicio notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note.

Situația 7: dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și nu poate fi valorificată activitatea on-line, cadrul didactic decide împreună cu elevul/părintele/susținătorul legal data la care acesta poate susține o lucrare scrisă/un proiect prin care să fie notat, iar nota la această evaluare devine media anuală.

Situația 8: dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului al II-lea poate fi încheiată cu cel puțin două note.

Important: Valorificarea activității on-line prin prin calificativ/notă se face cu acordul elevului sau cu acordul părintelui/susținătorului legal, precizează MEC.

Citește și

1 COMENTARIU

  1. 1. La situația 7, nu credeți că este o „minune” (inițial când a fost publicată fără poză, iar acum are și poză)?
    Este vorba de încheierea situației pe semestrul al doilea. Nu? Cum poate o notă dintr-o lucrare să devină medie anuală (ceea ce după părerea mea înseamnă că s-a exclus posibilitatea elevului de a susține examen de corigență, în situația în care această notă este mai mică de 5, el fiind declarat direct repetent, doar cu o medie mai mică decât 5, după cum se poate înțelege din această situație), dacă eu îi închei media elevului pe semestrul al doilea?
    Eu știu că media anuală la un obiect se încheie, dacă elevului îi dă ca medie pe ambele semestre cel puțin 5, iar dacă este mai mică de 5, media după examenul de corigență devine medie anuală. Dacă cel care a redactat a vrut să ne sugereze ceva, să facă și punctul 9 și să și-l asume.
    Ce pot eu înțelege din următoarele situații?
    – Elevul are media 4 pe primul semestru și pe acest semestru are două note de 4 și nu-i pot valorifica activitatea online, iar „minunea de lucrare” în care a luat nota 5, anulează toată „știința” de care a dat dovadă elevul până la 11.03.2020?
    – Elevul are media 4 pe primul semestru și pe acest semestru are două note de 5 și nu-i pot valorifica activitatea online, iar „minunea de lucrare” în care a luat nota 3, îl face să rămână repetent?
    Sigur că sunt multe alte situații „minunate” la care se poate ajunge, dar mă opresc aici.
    În final am rugămintea să se renunțe la punctele 7 și 8 (cu tot cu poze), căci nu de alta prevăd că factorii decizionali de astăzi vor avea concurență serioasă peste 10 – 15 ani, dacă vor mai dori să ocupe o funcție de demnitate publică.
    2. Dacă ați vrea să vă faceți datoria cu seriozitate, ați vedea că cel puțin 50% dintre cadrele didactice au fost din data de 11.03.2020 în concediu (s-au „străduit”, dar nu au reușit să intre niciodată online), iar acum au încheiat deja mediile (eu îi înțeleg mai au „un rest” de concediu până în 31 august, nu ca cei care predau limba română, matematică, etc., care au stat și or să mai stea încă până pe 12 iunie, multe orele în online cu elevii).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.