Sondaj SuperTeach: Cum văd părinții școala online și care sunt dificultățile întâmpinate în această perioadă în care școlile sunt închise

1
Foto: SuperTeach

Un studiu SuperTeach arată că părinții au o atitudine pozitivă cu privire la educația online și doresc implementarea instrumentelor digitale și după ce copiii vor reveni la școală. Astfel, 71% dintre părinți consideră că sistemul educațional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situațiile excepționale (ninsori masive, epidemii), în timp ce 40% susțin predarea online combinată cu predarea în clasă. Pe de altă parte, sondajul relevă greutățile cu care se confruntă părinții în această perioadă în care școlile sunt închise, între care adaptarea programului în funcţie de nevoile copilului și găsirea unei metode de a ține copiii ocupaţi.

Rezultatele sondajului Vocea SuperTeach@Părinți, realizat în perioada 3 – 7 mai 2020, mai evidențiază că 35% dintre părinții chestionați sunt de părere că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.

Pe de altă parte, 53% spun că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, 49% susțin utilizarea instrumentelor digitale în coordonarea temelor – alocare și încărcare teme, proiecte, 45% – în procesul de predare, unde nu există profesori calificați pentru anumite specialități, iar 43% – în comunicarea între profesori și elevi.

Chiar dacă declararea stării de urgență și introducerea școlii online le-a transformat semnificativ stilul de viață, părinții au observat utilitatea instrumentelor online în acest context și nu numai. Atât ei, cât și copiii lor s-au adaptat ușor și rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale”, a declarat Adina Nica, consultant Cercetare și Strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Sondajul a fost realizat în rândul părinților ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach și a avut ca obiectiv evidențierea percepției părinților asupra școlii online, precum și identificarea impactului pe care l-a avut declararea stării de urgență asupra acestora, se arată într-un comunicat de presă, transmis de SuperTeach.

Astfel, conform acestuia, cele mai mari dificultăţi întâmpinate de părinţi în această perioadă au fost de a găsi echilibrul între autoritate şi flexibilitate (32%), de a-şi adapta programul în funcţie de nevoile copilului (31%) și de a găsi o metodă pentru a ţine copiii ocupaţi (31%).

”Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăți menționate de către părinți s-au numărat ajustarea programului în funcție de cel al copilului și găsirea unui echilibru între flexibilitate și autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i țină ocupați pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul și curățenia, împărțirea spațiului și tehnologiei pentru evenimentele online, precum și diminuarea timpului personal“, a precizat Felix Tătaru, președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

Pe de altă parte, relevă sondajul, 58.9% dintre părinți au spus că cei mici au fost vizibil afectați de distanțarea fizică față de colegi și prieteni. În același timp, 25.6% au declarat că școala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline.

Aproape 30% dintre părinții respondenți au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc. Siguranța locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinților, acesta fiind ocupat de grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).

Studiul evidențiază și o serie de aspecte pozitive ale acestei perioade, semnalate de părinți: copiii învață să se adapteze schimbărilor (54%), există mai mult timp pentru activități în familie – 52%, copiii experimentează folosirea platformelor digitale – 35%, s-au implicat mai mult în procesul de învățare al copiilor – 30%.

Conform studiului, de la declararea stării de urgență, 72% dintre părinți au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuție online, în timp ce 28.5% au primit informări pe mail, WhatsApp sau alte platforme.

Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ceea ce confirmă că părinții apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educația digitală.

Studiul „Vocea SuperTeach@Părinţi”, realizat de SuperTeach şi Open-I Research, a fost efectuat pe un eşantion de 3.847 de părinţi din aproape toate județele țării, 73,3% dintre aceștia fiind din mediul urban.

Citește și: 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here